Eddig is közismert volt, hogy sok bóvlit és kamuterméket reklámoznak és árulnak a wish.com-on, de a BBC fogyasztóvédelemmel foglalkozó sajtórészlege most már arról is lerántotta a leplet, hogy áramütés érheti vagy tűz égetheti meg bizonyos pocsék áruk vásárlóit.
Többek között hajsütők és hajszárítók kerültek górcső alá a BBC cikkében, amelyek ebbe a kategóriába kerülnek a brit hírportál szerint. Ezeket a termékeket továbbra is árulják. Az amerikai vállalat mulasztásai
„rendkívül aggasztóak”
– állítja az Electric Safety First jótékonysági igazgatója, Lesley Rudd.
A Wish is nyilatkozott: a cég szerint a platformján az eladók felelősek az áruk biztonságáért. Viszont nem válaszolt arra a kérdésre, hogy miért nem távolította el a listákat, miután most felhívták a figyelmet erre a kérdésre.
A BBC Watchdog című műsorában, a The One Show keddi esti programjában mutatta be a kiemelten veszélyes tárgyakat:
A megállapításokra reagált a több mint 150 millió különféle terméket értékesítő Wish, azt állítva a Watchdognak, hogy „bármelyik terméket leszedné a kínálatból, ha bizonyítékot találnának arra vonatkozólag, hogy nem biztonságosak”, és visszatéríti a termékek árát azoknak az ügyfeleket, akik megvették ezeket. A cég nyilatkozata szerint viszont az egyes eladók feladata ellenőrizni, hogy a termékek megfelelnek-e a biztonsági előírásoknak.
Ezek az áruk komoly veszélyt jelentenek a vásárlók számára, és illegálisak is az Egyesült Királyság fogyasztói számára történő értékesítés céljából
– hangsúlyozta Lesley Rudd, és egyben felszólította a kormányt, hogy „védje meg az online vásárlókat a nem megfelelő elektromos áruk jelentette valós fenyegetéstől”.
A wish.com-ot egyébként a brit Reklámügyi Szabványügyi Hatóság szintén többször megrovásban részesítette a nem megfelelően célzott reklámokért, köztük egy „nyíltan szexuális” hirdetésük kapcsán is, amelyben
kivillant egy nő mellbimbója,
ami a BBC Good Food Guide alkalmazásában szerepelt.