A Facebook hétfőn jelentette be, hogy szigorúbb intézkedéseket fog hozni a platformján terjedő, koronavírus elleni vakcinákról szóló álhírek ellen, valamint több segítséget fog nyújtani a felhasználóknak, hogy könnyebben tájékozódhassanak saját beoltásuk érdekében.
Kang-Xing Jin, a Facebook egészségügyi vezetője egy blogposztban részletezte, hogyan kívánják a vakcináról szóló hivatalos információkat eljuttatni a felhasználókhoz. Állítása szerint hasonló módon fogják tájékoztatni az embereket a vakcináció helyéről és idejéről, mint amikor arról tájékoztatják őket, hogy hol szavazhatnak az országgyűlésre vagy az elnöki választásokon.
Elmondta, hogy
120 millió dollár (több mint 35 milliárd forint) értékű hirdetési felületet
fognak adni a világ országainak, civil szervezeteknek és az ENSZ ügynökségeinek, hogy a megelőzéshez fontos információkat eljuttathassák, valamint hogy minél több embert beoltathassa magát.
Posztjában Kang-Xing Jin összefoglalta azt is, hogy a koronavírus-járvány kezdete óta 189 országból több mint kétmilliárd emberhez értek el a koronavírus-tájékoztatóik, és több mint 12 millió, álhírt népszerűsítő tartalmat távolítottak el az Instagramról és a Facebookról. 120 ország kormányával és az Egészségügyi Világszervezettel (WHO) közösen közvetítettek információt a járványról a WhatsAppon és segélyvonalakon keresztül.