Index Vakbarát Hírportál

A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt

2021. február 20., szombat 12:39

A koronavírus-járvány miatt mintha 5-6 évvel szaladt volna előre a világ az online szokásokkal kapcsolatban, ezért a vállalatoknak is dinamikusan kellett alkalmazkodniuk a digitális térben zajló változásokhoz. Egy kommunikációs szakembert kérdeztünk arról, a krízishelyzetben mi a legfontosabb a cégek online kommunikációjában.

Magdó Emil szerint a két kulcsszó a hitelesség és a figyelem, hiszen a virtuális első benyomás soha nem volt még ennyire fontos a vállalkozói szférában, mint napjainkban. 

Egyre kevesebbet találkozunk már élőben a partnereinkkel, de a felületeinket ugyanúgy a brandhez, a beszélő karakteréhez, tempójához kell igazítani, mint a személyes értekezleteknél  

– magyarázta. A kulcsszó alatt azt érti, hogy például az e-mail-kommunikációnkban buzdíthatunk másokat is a környezet védelmére, arra kérve a partnereket, hogy ne nyomtassák ki a levelünket. Ide kapcsolódik az egészség védelme is, ezért érdemes mindig online meetinget felajánlani az ügyfeleknek a megbeszélésekhez.

Tavaly a koronavírus miatt bevezetett korlátozó intézkedések azt eredményezték, hogy a legtöbb cég a virtuális térbe költözött, arról viszont a legtöbben elfeledkeztek, hogy az online világban is fontos a vállalkozás küldetését következetesen kommunikálni, ezt a 2008-as világválság is megmutatta

– mutatott rá a szakember, hozzátéve, hogy az online marketingnek mindig voltak izgalmas eszközei, de sosem volt még akkora varázsa, mint napjainkban.


A bizalomépítés online kezdődik

Az Instagramra, a TikTokra, a Facebookra és az egyéb közösségi oldalakra való regisztráció taktikai lépésként értelmezhető, a válságból való kilábalásnál viszont veszélyes lehet, ha ezeket nem hangolják össze a cégek stratégiai szinten. 

A hirdetésekből kiváló adatokat, visszajelzéseket lehet kapni, de valójában csak az tud egyről a kettőre lépni, akinek stratégiája is van. 2021-re a virtuális első benyomás lett a legfontosabb, legyen szó akár egy weboldalról, akár egy online meetingről, tárgyalásról. 

Minden generáció jobban bízik már a virtuális felületekben, applikációkban, ami az online ügyintézés egyre jobban terjedő trendjét tovább erősítheti a közeljövőben. A Grafcom Media ügyvezetője hangsúlyozta, hogy az ellenőrizhetőség ezért is nagyon fontos. 

Érdemes mindent megjeleníteni az adott felületen, amit fontosnak tartunk átadni a cégről, és ténylegesen olyan adatokat megadni, amiken elérhetőek vagyunk. Hiába tesz le rendkívüli értékeket az asztalra egy vállalkozó, lehet hibátlan a szolgáltatása, ha nem rendelkezik hivatalosan elérhető címmel, az csorbít a megítélésén.

Említést tett arról is, hogy az online meetingek jelentős része videóalkalmazásokban történik. Ennek az egyik legjelentősebb eleme, hogy feltölthetünk képet háttérként, a szoftver pedig leválasztja arról a karaktert. 

Könnyű belefutni abba, hogy valaki letölt egy bizonyos hátteret, ami nincs a cég érdekeihez igazítva. Vagy a beszélő kitakarhatja a lényegi információkat, így az esetleges megjelenítés nem mutatja meg, mivel foglalkozik az adott vállalkozás

– mondta, kiegészítve azzal, hogy sok esetben egy többmilliárdos cég online megjelenése is hasonlíthat egy családi vállalkozáséhoz. Pedig a járvány miatt hatványozottan fontos lehet új partnerek felé kommunikálni, és ennek a kommunikációnak személyre szabottnak kell lennie.

 

Rovatok