A Facebook patáliát csapott, a ByteDance kijátszaná, hogy nem kémkedhetnek a felhasználók után engedély nélkül. Az Apple nem enged.
Az Apple operációs rendszereinek egyik idén tavasszal életbe lépő működése, hogy az alkalmazások engedélyt kérnek a felhasználótól, mielőtt adatokat gyűjtenek róluk. A Financial Times a héten megjelent tudósítása szerint népszerű kínai alkalmazások fejlesztői már a korlátozásokat kikerülő megoldásokat tesztelnek.
A szóban forgó fejlesztők egyike például az állami kínai reklámszövetség CAID nevű azonosítóját használta. A reklámszövetség korábban közölte, hogy az általa fejlesztett eszköz nem ütközik az App Store szabályaiba.
A CAID-azonosítók alapján egy központi szerver gyűjti platformtól függetlenül a felhasználók adatait. A nagyobb cégek, mint a Baidu, Tencent és a ByteDance, már a rendszer kipróbálásánál tartanak. A CAID-azonosítók azonban a szakértők szerint nem fognak átmenni az Apple-nél.
Hasonló falakba ütközhet a TikTokot fejlesztő ByteDance elképzelése, ami vagy IP-cím, vagy IMEI-eszközazonosító alapján követné a felhasználókat. Az App Store szabályai azonban ezt is tiltják.
Úgy látjuk, az ön alkalmazása felhasználói és eszközinformációkat gyűjt az eszközhöz tartozó egyedi azonosító létrehozásához
– fogalmaz az Apple e-mailje, majd azzal fenyegeti a fejlesztőt, hogy alkalmazását eltávolítják az App Store áruházból.
Az iOS 14 kiadásával egy időben megváltozó szabályok az eszközkövetést (ATT) és az egyedi reklámozó azonosítók (IDFA) használatát is a felhasználó hozzájárulásához kötik. Ez komoly potenciális érvágást jelent olyan reklámozásból élő cégeknek, mint a Facebook, a Google vagy a Snapchat.
A Facebook a lépése miatt komoly konfliktusba keveredett a céggel. Mark Zuckerberg azóta felülkerekedett a nehéz érzéseken, és egy Clubhouse-megszólalásban úgy vélekedett, hogy szerinte a közösségi oldal erősebben jön ki a szabályok változásából.
(forrás: Appleinsider, Macrumors, Übergizmo)
(Borítókép: Mike Segar / Reuters)