Egy új szabályozó szervezet jött létre az Egyesült Királyságban, amelynek célja a technológiai óriások szinte korlátlan dominanciájának megfékezése, és amely meg is kezdte munkáját az országban.
A Digitális Piaci Egység (Digital Markets Unit – DMU) először új magatartási kódexek létrehozására törekszik olyan vállalatok számára, mint a Facebook és a Google, ami arra is vonatkozik, hogy a techcégek milyen kapcsolatot tartanak fenn a tartalomszolgáltatókkal és a hirdetőkkel. Ez az új szervezeti egység a brit Verseny- és Piacfelügyeleten belül fog működni.
A rendszer szégyentelenül versenypárti lesz
– állítja a részlegvezető.
A DMU első feladata az lesz, hogy megvizsgálja és szabályozza a technológiai cégek és a felhasználók közötti kapcsolatrendszert. Itt azonban nemcsak az „egyszeri” felhasználókról van szó, hanem például hirdetni akaró kisvállalkozásokról vagy olyan kisebb hírszervezetekről is, amelyek híreket kívánnak szolgáltatni. Erre a szervezet szerint azért van szükség, mert jelenleg a Facebook, a Google és az Amazon kontrollálja
a digitális hirdetési bevételek oroszlánrészét.
Mielőtt azonban konkrét intézkedéseket foganatosítana, az új szabályozó szervnek előbb meg kell várnia az ilyen kódexek törvénybe iktatását.
A mai nap fontos mérföldkő a világ legversenyképesebb online piacainak létrehozásában, amelynek középpontjában a fogyasztók, a vállalkozók és a tartalomkiadók állnak
– nyilatkozta Oliver Dowden, a brit digitális fejlesztésért felelős minisztérium vezetője.
Kwasi Kwarteng energiaügyi és tiszta növekedésért felelős államtitkár szerint a versenypárti rendszer „segít megfékezni a technológiai óriások dominanciáját”.
Andrea Coscelli, a brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság vezérigazgatója hozzátette:
Az interneten vásárló és online információkat megosztó embereknek hozzá kell jutniuk a dinamikus és versenyképes iparági választékhoz, a biztonságos adatszolgáltatáshoz és a tisztességes árakhoz.
(BBC)