Valószínűleg utoljára volt ilyen jó bevételük reklámokból, ezért az elektronikus kereskedelem felé fordulnak.
Erős negyedévet zárt a Facebook, miután gyorsjelentése szerint az előző év azonos időszakához képest 2021 elején 12 százalékkal nőttek a megjelenített reklámok száma, amivel 30 százalékkal nőttek reklámbevételeik. A cég összesen 26,17 milliárd dollár bevételt termelt, túlnyomórészt reklámokból.
Az eredmény felülmúlta az elemzők várakozásait, az aktív felhasználók száma terén azonban alulteljesített: a felhasználók tábora 8 százalékos növekedéssel 1,88 milliárd fő volt.
A cég várhatóan komoly ellenszélbe kerül a fő bevételeit jelentő online reklámok terén, miután az Apple számukra kedvezőtlen módon a felhasználók kezébe adta a döntést, hogy szeretnék-e online tevékenységeit adatait továbbadni.
Mark Zuckerberg a jelentés alkalmából szervezett sajtóeseményen kiemelte, hogy a Facebook a jövőben az e-kereskedelemre koncentrál és több hangsúlyt fektetnek a közösségi oldalon közvetlenül árusító boltokra. Zuckerberg rámutatott, hogy egyik legnépszerűbb alkalmazásuk a Marketplace piactér, egymilliárd felhasználóval.