Cápabőr-utánzatú anyagból készült súrlódáscsökkentő fóliabevonatot kapnak a Lufthansa teherszállító repülőgépei a légellenállás és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében.
A BASF és a Lufthansa Technik közösen jelentette be a műszaki innovációt. A két vállalat által kifejlesztett fóliabevonat a cápák bordázott bőrét mintázza, és kedvező aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően nagyjából egy százalékkal képes csökkenteni a repülőgépre ható légellenállást.
A Lufthansa teheráru-szállító flottájának az egészére kivetítve a fólia alkalmazásával évente 11,7 ezer tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás. Mindez megközelítőleg 48 Frankfurt–Sanghaj járat kibocsátásának felel meg.
A jövő évtől kezdődően a Lufthansa Cargo mind a tíz Boeing B777-es áruszállító repülőgépét ellátják a fóliabevonattal. A fóliabevonatot egy Boeing B747-es gépen próbálták ki az európai légügyi hatóság, az EASA engedélyével – számolt be az MTI.