87 százalékuk nem engedte meg, hogy reklámazonosítókkal kövessék iOS alatt.
A világ iOS-felhasználóinak 13 százaléka adott engedélyt tevékenységük követésére a Flurry Analytics adatai szerint. Mint ismert, az Apple két hete vezetett be egy személyes adatok védelmét szolgáló mechanizmust az iOS 14.5-ös operációs rendszerben, ami a felhasználó hozzájárulását kéri ahhoz, hogy bizonyos alkalmazások, mint a Facebook, adatokat gyűjtsenek a tevékenységéről.
A lépés természetesen sértette a hirdetési bevételekből élő Facebook üzleti érdekeit, amely komoly vitába keveredett miatta az Apple-lel, később ingyenesség kérdését lebegtető kampányt indított a felhasználók beleegyezésének megszerzéséért. Korábban ismertté vált, hogy a fejlesztők mintegy tízezer alkalmazásnál aktiválták az engedélykérő képernyőt, vagyis ennyi alkalmazás igényelné a felhasználók adatait.
Az amerikaiak a világ többi felhasználóinál is eltökéltebben védik a magánéletüket: az Egyesült Államokban csak 4 százalék hagyta jóvá eszköze reklámazonosítós követését. A jóváhagyást nem adók táborán belül 5 százalékot tesznek ki azon a céges vagy állami készülékek, amelyeken nem bekapcsolható a követési opció.
A Verizon Media médiakutató vállalata, a Flurry Analytics kétmilliárd készülék beállításaihoz fér hozzá, adatai 2,5 millió aktív eszköz beállításain alapulnak.