25 százalékkal nőtt a termelékenység, miután Jeff Bezos döntése alapján visszatértek a papíralapú prezentációkra.
Még a legkomolyabb területeken is vannak trendek, divatos irányzatok, legyen szó akár orvostudományról, haditechnikáról, vagy éppen az üzleti életről. A bemutatók egyszerű megtartását lehetővé tévő Microsoft PowerPoint a kilencvenes években terjedt el az állami és civil szervezeteknél egyaránt, és külön érdekessége a történetének, hogy a bevált módszerekhez ragaszkodó fegyveres erők a mai napig a korai időszak vizuális elemeit használják, így az
élénktürkiz háttér előtti piros szövegek
mindmáig egyedi és összetéveszthetetlen megjelentést adnak a legtöbb NATO-ország hadseregében készült ppt-knek.
Azonban nem minden beidegződés állja ki az idők próbáját. Legendás prezentációi során Steve Jobs is bemutatta, elég egyetlen szót kivetíteni, hogy az ember beindítsa a hallgatóság fantáziáját, vagy irányítsa figyelmét. A globalizációval és a gigavállalatokká növekvő multikkal azonban a meetingek száma és időtartama is elszabadult. Az Inc. cikke szerint az értekezletek átlagosan már a menedzserek munkaidejének felét teszik ki, amelyeknek ráadásul egyharmada teljesen értelmetlennek bizonyul az adott vezető szempontjából.
Ezt a helyzetet elégelte meg a hatékonyságra akár dolgozói egészsége árán is ügyelő
Jeff Bezos, miután megtiltotta a PowerPoint használatát a meetingeken.
Ehelyett, közel ötven évet visszaugorva az időben, a résztvevők nyomtatott formában, az értekezlet elején megkapják meg és olvassák át a döntéshez szükséges információkat. Mivel egy előadás során az információ terjedési sebessége a beszélő tempójához igazodik, és legtöbbünk
gyorsabban olvas, mint beszél,
az előbbi megoldás legalább kétszer gyorsabb, mint a powerpointos. Ráadásul, a jelenlévők kollégái elég, ha elolvassák az átadott anyagot, nem kell kollégájuk beszámolóját meghallgatniuk egy újabb meetingen.
Az Inc. újságírója szerint a program eltávolításával az a széles körben ismert mellékhatása is megszűnik, amely miatt már több helyen is korlátozták használatát, ez pedig a szervezeti intelligencia hanyatlása. A felesleges meetingek megszüntetésével, és a sokkal hatékonyabb, nyomtatott vezetői összefoglalók használatával Bezos lényegében 25 százalékkal növelte cége hatékonyságát.
A fentiekkel kapcsolatban mindössze az az egyetlen kérdés merül csak fel az egyszeri újságíróban, hogy ehhez miért kell papírt használni? Bár valószínű, hogy a választ a hackertámadások miatti titkolózásban kell keresni.