Már bemutatták a versenytársikont, amelyre azóta 70 ezer megrendelés érkezett.
Kevés dolog annyira amerikai, mint a Ford F-150. Az 1948 óta gyártott pickupnak már a tizennegyedik (!) generációja járja az utakat, és nemrégiben túlzás nélkül bombahírrel állt elő a gyártó. Ahogy laptársunk, a Totalcar is megírta, nemrégiben bemutatták az F-150 Lightningot, az első teljesen elektromos Ford pickupot.
Az egyértelműen Tesla Cybertruck versenytársikonra a bejelentése óta már 70 000 megrendelés érkezett, ami azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban értékesített elektromos járművek piaca már minimum 25 százalékkal nő a tavalyihoz képest, ha a cég egy év alatt le tudja szállítani az előrendelt mennyiséget. Azonban a nehézsúlyú bajnok nem áll meg a páratlan gyorsulásnál (4,4 másodperc alatt 100 km/h-ra), a méretéhez képest nagy hatótávolságnál (370 kilométer vagy 480 kilométer) és a brutális nyomatéknál.
Az igazi csodákat a 810 kilós akkumulátorcsomag teszi lehetővé. A nagy helyigényű belső égésű motor elmaradásával egy közepes méretű, 180 kilóig terhelhető „frunk”-nak (front trunk – első csomagtartó) nevezett csomagtér is került a „motorháztető” alá, és a kifejezetten munkacélra készült járműben nem kevesebb mint 11 csatlakozóaljzat található.
És hogy az autó, bocsánat, a gördülő akkumulátortelep még környezetbarátabb legyen, a piacvezető Sunrun napelemgyártó céggel együttműködésben egy inverterrel plusz napelemek felszerelési lehetőségével is ellátták a Lightningot.
Az első igazi újítás azonban az, hogy a telepekben tárolt elektromos energiát a házba is vissza lehet juttatni egészen 9,6 kilowatt mennyiségig, ami
egy átlagos háztartás energiaigényét 3–5 napig tudja fedezni.
Ehhez az ötletet az idei tél adta, amikor Texasban sokan elektromos autóik segítségével vészelték át a hálózat összeomlása utáni időszakot. A másik újdonság az úgynevezett vehicle-to-grid (V2G) integráció, azaz hogy a nem használt járművek a hálózatra kötve képesek a fogyasztásban fellépő hirtelen megugrások kiküszöbölésére.