Nyilvános lett a járványkorszak legnépszerűbb közösségi platformja.
Csütörtöktől minden regisztráló előtt megnyílik az elmúlt év folyamán a közösségi audióval hódító Clubhouse. A szolgáltatásban a felhasználók nyilvános beszélgetésekben vehetnek részt különböző szobákban, ahol a szobákat indító felhasználók működnek a szót megadó vagy elvevő moderátorként.
A 2020 márciusában indult platform a világon végigsöprő koronavírusjárvány idején vált az egyik legizgalmasabb új közösségi médiává. A szolgáltatást üzemeltető Paul Davidson és Rohan Seth által alapított céget idén januárban már egymilliárd dollárra értékelték, pedig ekkor még csak ismerősök által továbbadott meghívóval lehetett beszállni gyakorlatilag a nyilvános tesztelésbe.
A vezetők nyilvános bejegyzései alapján a folyamatos fejlesztés egy fő célja, hogy a rendszer bírja majd a rá váró terhelést, és most látták elérkezettnek az időt az alkalmazás nyilvánossá tételéhez.
A nyitásig az alkalmazást iOs-en és Androidon összesen közel harmincmillióan töltötték le, mára naponta félmillió szobát indítanak rajta. Az audiót kiegészítő Backchannel nevű csevegőfelületük szintén nagyon népszerű.
Az üstökösszerűen felívelő pálya nem csak előny, de veszély is. Rövidke élete során a Clubhouse komoly kihívások sorával találkozott. A közösségi média területét mára óriáscégek uralják, komoly lendület kell ahhoz, hogy ide valaki tartósan betörjön, miközben a Facebook, a Twitter, és a Spotify már kihozta saját hangalapú közösségi funkcióit. Ott vannak továbbá a szólásszabadság problémái, a gyűlöletbeszéd és a rémhírterjesztés, amik ellen hatékony mechanizmusokat kellett fejleszteniük, és ezek kritikájára érdemben reagálniuk, miközben például Kínában betiltották őket.
Ami biztos, hogy a Clubhouse a járvány okozta korlátozások miatt otthonukban rekedt emberek számára nagyon keresett közösségi funkciót töltött be azzal, hogy lehetővé tette a nyílt beszélgetéseket – és a járvány sajnos máig nem ért véget.
(CNN, TechCrunch, The Verge)