A dél-koreai Korean Air légitársaság a Szöuli Nemzeti Egyetemmel és a koreai légierővel együttműködve alakítaná át a légitársaság egyik Boeing 747-400 típusú utasszállítóját, hogy azt műholdak űrbe juttatására használja.
A projektet a közelmúltban kezdték el tervezni, egyelőre a kilövéshez használható technológia tanulmányozása, a várható átalakítási és üzemeltetési költségek meghatározása zajlik.
A Korean Air flottájában jelenleg összesen húsz 747-es található, ezekből 16 darab 747-8 típusú, négy pedig 747-400-as típusú repülőgép. Utóbbiak életkora átlagosan 16 év, ami jobb választássá teszi őket kutatás-fejlesztési célokra történő felhasználáshoz, a 747-8-as gépek pedig továbbra is kereskedelmi célokat szolgálnának – írja az Airwaysmag.
Dél-Korea jelenleg csak a Naro űrközpontból képes műhold vagy bármilyen más típusú űrjármű indítására.
Az ország célja, hogy az átalakított 747-es gépekkel egy olcsóbban, külső tényezőktől, például a földrajzi fekvéstől és az időjárástól függetlenül működtethető rendszert hozzanak létre. Amennyiben sikerrel járnak a fejlesztések, a rendszert Korea más, űrközponttal vagy indítóállással nem rendelkező országoknak is biztosítaná bérleti díjért cserébe.
Koreában rakétát vagy bármilyen űrjárművet elindítani nem egyszerű. Az Észak és Dél között fennálló kényes viszony miatt utóbbi ország kizárólag déli irányban lőhet fel bármit, a ballisztikus rakéták fejlesztését pedig az Amerikai Egyesült Államok negyvenkét éven át szigorúan szabályozta egy 1979-ben megkötött szerződés értelmében. A szerződés, amelyen az észak-koreai rakéta- és atomkísérletek miatt többször enyhítettek, idén májusban járt le.
Dél-Korea azzal indokolja az indítótechnológia fejlesztését, hogy a gazdaságnak és az embereknek egyre több műholdra van szükségük. Az új technológiával 12 kilométeres magasságból indítanák el a műholdakat, ezzel
A Boeing 747-es gépek felépítésükből adódóan az Airportal szerint alkalmasak rá, hogy ily módon használják őket. A gépek bal szárnya alatt ugyanis található egy kereskedelmi forgalomban nem használt rögzítési pont, amely rendkívüli szállítási feladatra alkalmassá teszi őket.
Idén januárban a Cosmic Girl névre keresztelt Boeing 747-esével a Virgin Galactic is lőtt ki hasonló módszerrel tíz kilométer magasságból ötszáz kilométeres magasságba műholdat. Az volt az első alkalom, hogy sikeresen indítottak repülőgépről űrrakétát.