Felfedeztek két új pokoli dinoszauruszt

2021. szeptember 30., csütörtök 08:45

Sekély vízben halászó kilencméteres gémek voltak.

Két, eddig ismeretlen dinoszauruszfajt azonosítottak az angliai Wight-sziget partjain talált csontok alapján. A Scientific Reportsban publikált felfedezés szerint a két dinó az óriási ragadozó, a Spinosaurus rokona, mintegy kilencméteresre nőttek meg.

Az egyik faj a Ceratosuchops inferodios nevet kapta, ennek jelentése „szarvas krokodilpofájú pokolgém”, ami az állat rücskös koponyájára és gémekhez hasonló vadásztechnikájára utal.

A másik faj a Riparovenator milnerae rendszertani nevet kapta, ami „Milner-féle folyóparti ragadozónak” fordítható, a tavaly elhunyt paleontológus, Angela Milner tiszteletére. Milner volt az, aki egy surrey-i kőbányában 1983-ban felfedezte az első ismert spinoszauridát, a Baryonyx walkerit.

Egy pár évtizede tudtuk, hogy Baryonyx-szerű dinoszauruszokat fedezhetünk fel a Wight-szigeten. Nagy meglepetés, hogy rögtön kettőt találtunk

– fogalmazott közleményében az egyik felfedező, Darren Naish.

„Megállapítottuk, hogy a koponyák nemcsak a Baryonyxtól, de egymástól is különböznek, ami azt mutatja, hogy az Egyesült Királyság területén nagyobb volt a spinoszauridák változatossága, mint gondoltuk” – mutatott rá a tanulmány szerzője, Chris Barker, a Southampton Egyetem PhD-hallgatója.

A csontokat gyűjtögetők szedték össze 2013 és 2017 között a Chilton Chine közelében található, korai krétakori rétegeket felnyitó vízmosásból. A csontvázakat a Dinosaur Isle Múzeumban állítják ki. A múzeum kurátora megköszönte a csontgyűjtők közreműködését.

(IFLScience)