Idegen létformák érkezhetnek a Földre

2021. november 19., péntek 22:18

Ahogy az űrkutatás és annak kereskedelmi felhasználása egyre fejlődik, fel kell készülnünk rá, hogy eddig nem ismert életformákat hurcolhatunk be a Földre – írja a BioScience, az Amerikai Biológiai Tudományok Intézete által kiadott folyóirat. A veszély abban áll, hogy olyan mikrobák kerülnek a földre, amelyek nem őshonosak, és ezért nincs ellenük védettségünk, vagy épp ellenkezőleg, mi vihetünk el olyan mikroszkopikus élőlényeket, amelyek a máshol esetlegesen meglévő életet elpusztíthatják.

Tennünk kell annak érdekében, hogy csökkentsük a veszélyeket. Bár ezeknek kicsi az esélyük, lehetséges, hogy a hatásuk extrém lehet. Ha ugyanis megtörténik a baj, az nagyon nagy lesz

– jelezte Phil Cassey, a tanulmány egyik szerzője, az Adelaide-i Egyetem ökológiai és evolúciós biológiai tanszékének vezetője egy sajtóközleményben.

Cassey szerint szorosabb együttműködésre volna szükség az invazív fajokkal foglalkozó biológusok és az asztrobiológusok között, hogy erősíthessék a meglévő nemzetközi biológiai biztonsági protokollokat.

Lehetséges, hogy a Naprendszer többi része teljesen élettelen, tehát nincs semmi, ami fenyegetne minket, vagy amit mi fenyegetnénk. Azonban ha egy űrmisszió halálos vírussal térne vissza, annak mindenki megérezné a következményeit.