Index Vakbarát Hírportál

Tönkrement a Tesla applikációja, nem tudták kinyitni autójukat a tulajok

2021. november 21., vasárnap 10:44

Több száz Tesla-tulaj találta magát abban a kellemetlen helyzetben magyar idő szerint pénteken késő este, hogy nem tudta kinyitni autóját az erre a célra szolgáló telefonos applikációval.

Az elektromos autók ajtajainak nyitására, illetve a jármű beindítására két módszer van: a klasszikusabb, kulcsos (fizikai kulcs nincsen, olyan, mint egy keyless go) és a modernebb, mobiltelefonra telepíthető applikációs.

Utóbbi segítségével a kocsit amellett, hogy kinyithatja és elindíthatja a tulaj, bizonyos államokban távvezérléssel oda is hívhatja magához, a kamerák segítségével szétnézhet az autóban vagy az autó körül, bekapcsolhatja az appon keresztül a légkondit vagy a fűtést, pont úgy, mintha az autóban ülne. Ez természetesen mind interneten keresztül működik, a péntek este 22:40 körül kezdődő problémák során azonban a Tesla szerverei lehaltak, így semmit nem tudtak kezdeni autójukkal azok, akiknél nem volt kulcs.

Ötszáznál is több autós jelezte panaszát pénteken, Elon Musk elnézést kért, és megígérte, lépéseket tesznek azért, hogy többször ne fordulhasson elő hasonló szituáció.

A BBC-nek nyilatkozó Stuart Masson, a The Car Expert szerkesztője és David Bailey, a Birminghami Egyetem üzleti iskolájának professzora egyetértettek abban, hogy a Tesla saját technikájának és üzleti modelljének áldozata. Ugyan van mód arra, hogy kulccsal is elindítható legyen a jármű, a cég arra ösztönzi vásárlóit, hogy használják az applikációt, hisz ez jelképezi a cég csúcstechnológiáját.

A vásárlók természetes ösztöne pedig az, hogy ráhagyják magukat erre a technológiára, hisz kényelmesebb. „Ez a helyzet is megmutatta, hogy ha kizárólag egy mechanizmusra hagyatkozunk, könnyen bajba kerülhetünk” – nyilatkozta Bailey professzor, aki maga is az autóján kívül ragadt pénteken késő este.

Rovatok