Az egy hónapja tartó csúszást követően újabb két héttel tolta el a két nagy amerikai mobilszolgáltató, az AT&T és a Verizon a repülőterek környékére tervezett 5G-s hálózatbővítést. Emellett a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) megegyezve kiadtak egy listát ötven olyan amerikai reptérről, ahol a január 19-én aktiválni tervezett adótornyok csökkentett kapacitással működnek majd.
A szolgáltatók, a légitársaságok, a repülőgépgyártók és az FAA vitájáról az 5G kapcsán korábban már írtunk. Az AT&T-t és a Verizont azért kérték az USA légi közlekedésének szereplői a tervezett hálózatbővítés halasztására, mert a C sávban működő adótornyok potenciális veszélyforrást jelenthetnek a repülőgépeken használt, automata megközelítést segítő rádiós rendszerek működésére. Az iparág szereplőinek álláspontja szerint a lehetségesen fellépő interferencia veszélyeztetheti a megközelítési manővereket és a landolást egyes reptereken.
A veszélyes helyzetek kialakulásának elkerülése érdekében a két szolgáltató csökkenti az adótornyok sugárzását ötven reptéren, köztük például a New York-i JFK-n, a Los Angeles-i LAX-en, Chicagóban, Las Vegasban, Minneapolisban, Dallasban, Seattle-ben és Miamiban. (A teljes lista itt elérhető.) Az FAA a Reutershez eljuttatott nyilatkozata szerint ez nem jelenti azt, hogy a listán nem szereplő reptereken, melyek közelében 5G-adótornyok vannak, nem léphetnek fel a szolgáltatók hálózata okozta problémák.
Távközlési szakértők szerint a probléma nem a szolgáltatók tornyaival van, azt sokkal inkább a reptereken használt RALT-berendezések hiányos szabályozása – teljesítményszabályozás, védősávok nem megfelelő használata – okozza. Az ötven reptérre vonatkozó korlátozott hálózatszórás a szolgáltatók és az FAA között kötött szerződés értelmében fél évig tart, ezalatt a légügyi hatóságnak megoldást kell találni arra, miként pótolhatják a hiányosságokat, és teremthetnek az Európában használthoz hasonló körülményeket a rádiójellel működő berendezések használatához a polgári repülésben.