2021-ben közel tizedével kevesebb mobil kelt el az ázsiai országban.
Kína mobiltelefon-piaca 2 százalékot zsugorodott 2021 utolsó negyedévében, éves szinten 9 százalékkal maradt el az előző évi eladásoktól – derült ki a Counterpoint piackutató cég felméréséből. Kínában negyedik éve csökkennek a mobiltelefon-eladások.
A folytatódó visszaesés mellett másik meglepetés, hogy 23 százalékos részesedéssel az Apple-é lett a kínai piac legnagyobb szelete. Ilyen eredményt legutóbb 2015-ben, az iPhone 6 megjelenését követően tudott elérni az amerikai gyártó.
Az Apple 2021 végén a második Vivót és az Oppót előzte meg úgy, hogy harmadával növelte piaci részesedését. A teljes évet tekintve azonban a Vivo és az Oppo vezet az Apple előtt.
A legnagyobb visszaesést a Huawei élte át tavaly: 31 százalékról 10 százalékra estek vissza az összesített eladási listákon. A legnagyobb növekedést az Oppóból 2018-ban kivált almárka, a Realme mutatta, amely megtriplázta 1 százalékos részesedését Kínában.