Index Vakbarát Hírportál

Használt német prémiumtól a tervezett magyar Kamaz-gyárig

2022. január 27., csütörtök 06:01

A Toyota Amerikában a legnagyobb típusát mutatta be, nálunk viszont az egyik legkisebb járt teszten. Hibrid is, összkerekes is, ennyiben osztozik az Oshkosh által bemutatott terepjáróval, igaz, semmi másban, hisz az katonai célgép. Ezzel nincs vége, a mai Totalcar Híradóban lesz még szó a Kamaz hazai terveiről és egy igazi használt német prémiumról is.

Az USA egyik legfontosabb szegmense a full-size pickupoké és terepjáróké, a Toyota versenyzője, a Sequoia viszont már elég öreg konstrukció lévén kevéssé rúgott labdába a versenytársak mögött. Az új generációval ez megváltozik, a takarékosabb motorokat bizonyára jól fogadja majd a közönség.

Oroszország egyik legnagyobb járműgyártója és az ITM szándéknyilatkozatot írt alá, hogy az évtized közepén összeszerelő üzemet nyit Magyarországon, emellett mérnökigényes fejlesztőközpontot is működtetnek majd az országban. A fő profil az elektromos- és a haszonjárműgyártás lesz.

Bár a katonai feladatok ellátására még kevéssé alkalmas a tisztán elektromos meghajtás, de a lassú átállás jelei már látszanak: hibrid terepjárót mutatott be az Oshkosh nevű cég, amiből akár az amerikai hadsereg járműállományába is juthat.

Borzasztó ütemben bővül a gyártók SUV-kínálata – úgy tűnik, erre van igény. Nemrég az Aygo utáni legkisebb modellre, a Yarisra épült városi terepjárót teszteltük, amit egyszerűen csak Yaris Crossnak neveztek el. Az összkerekes hibrid változatról készült tesztünket itt találod, ebből valószínűleg nem jut a hadseregnek.

A német prémium szitokszó a hazai használtpiacon, hisz legtöbbször szakadt, Németországból behozott roncsokról vagy több százezret futott, sokszor visszatekert példányokról van szó. Utánanéztünk, mire számíthat egy hetes BMW tulajdonosa egy alapos szerviz alkalmával.

Rovatok