A Facebook a hirdetések targetálásából rájöhet, mit néztünk meg, de ez Amerikában privát adat.
Csoportos per indult az Egyesült Államokban a hét elején, amiért az HBO műsorszolgáltató állítólag megosztja az előfizetők adatait a Facebookkal. A pert két HBO Max-előfizető indította New Yorkban, és azt állítják, hogy az HBO megsérti a személyes adatokhoz fűződő jogokat, amikor átadja a Facebooknak a megnézett filmek listáját, amit a közösségi oldal a felhasználói profillal együtt elemez.
A műsorszóró állítólag egy a videónézési szokásokat védő törvényt sértett, amit 1988-ban fogadtak el, miután egy újság egy videókölcsönzőből megszerezte és közzétette egy bíró kölcsönzési listáját. E törvény alapján az elmúlt években több per is indult, egyebek között a Hulu, az AMC és az ESPN műsorszolgáltatók ellen.
A per kezdeményezői szerint az HBO ott hágta át az említett törvényt, hogy a Facebookon folyamatosan frissíti a hirdetései targetálását, attól függően, hogy milyen műsort nézett már meg az adott személy, és ez önmagában elegendő a Facebooknak a profilépítéshez. Az érvelésük szerint ez túlmutat azon, ami a szolgáltató személyes adatok kezeléséről szóló nyilatkozatában szerepel, és külön jóváhagyást kellene kérni az ilyen adatok megosztásához.
(Variety)