A Twitter a Föld napja (április 22.) alkalmából betiltotta az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket, mert azok aláássák a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
A Twitter pénteken bejelentette, hogy a Föld napja alkalmából betiltja az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket. A mikroblog-szolgáltató azért döntött a tilalom bevezetése mellett, mert felismerte, hogy a klímaváltozással kapcsolatos hamis információk terjesztése alááshatja a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
A Twitter nem gyarapíthatja a vagyonát a klímaváltozást megkérdőjelező nézetek népszerűsítésével, a megtévesztő hirdetéseknek nem szabad elvonniuk a figyelmet a klímaválságról szóló fontos eszmecserékről
– magyarázta a vállalat közleményében, hozzátéve, hogy nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek „szembe mennek a tudományos konszenzussal”. Annak eldöntésére, hogy ez pontosan mely tartalmat érint, a cég az ENSZ klímaszakértőinek adatai alapján dönt.
Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) korábban megállapította, hogy „vitán felül” az emberi tevékenység okozza a globális felmelegedést. Átlagosan 1,1 Celsius-fokkal emelkedett az átlaghőmérséklet a fosszilis energiahordozók több mint 150 éve történő használata során, az iparosodás kora előtti időhöz képest. 2030-ra a felmelegedés akár az 1,5 vagy az 1,6 Celsius-fokot is elérheti, tíz évvel korábban, mint ahogy azt korábban becsülték az ENSZ adatai szerint – írta az MTI.