Évtizedek óta nem produkáltak olyan rossz eredményt az általános iskolás gyerekek a matematikai, szövegértési teszteken, mint idén – írja a Washington Post.
Az amerikai lap szerint az általános iskolai, matematikai és szövegértési felméréseken– amelyek az Egyesült Államok legkiterjedtebb vizsgálatán, a NAEP-teszten születtek – most sokkal rosszabbak voltak a számok, mint a legutóbbi, két évvel ezelőtti mérésnél.
A matematikánál átlagosan 7 ponttal születtek rosszabb teszteredmények, ami azért figyelemre méltó, mert ott még sosem romlottak az eredmények azóta, amióta ezt a felmérést végzik. A szövegértésnél pedig 5 pontos volt a visszaesés,
AMEKKORA ZUHANÁSRA 30 ÉV ÓTA NEM VOLT PÉLDA.
A felmérésben 9 éves, többnyire már a negyedik osztályba járó tanulók vettek részt. „Kijózanítóak ezek az adatok. Egyértelmű, hogy a koronavírus sokkoló hatással bírt az amerikai oktatásra, és a tudományos növekedést akadályozta ebben a korosztályban” – kommentálta az eredményeket Peggy G. Carr, a felmérést lebonyolító szervezet tisztviselője.
Az adatokból az is kiderült, hogy jellemzően azoknak a tanulóknak a teljesítménye esett vissza a legnagyobb mértékben, akiknek már amúgy sem voltak túl jók az eredményeik. A szövegértésben például a leggyengébben teljesítőknél átlagosan 10-12 ponttal romlottak az eredmények, míg a legjobb tanulóknál csak átlagosan 2-3 pontos volt a visszaesés, ami azt jelenti, hogy a diákok közti egyenlőtlenségek is tovább nőttek, kiszélesedtek.
Korábban már készültek kutatások arról is, hogy a koronavírus milyen módon gyakorolt negatív hatást a gyermekek fejlődésére. Az egyik vizsgálatból az is kiderült, hogy már a csecsemők fejlődésénél is aggasztó jelek látszódnak, aminek a későbbiekben nagyon rossz hatása lehet.
(Borítókép: Stefano Guidi / Getty Images Hungary)