Tesztelték a világ legnagyobb hidrogénmeghajtású utasszállító repülőgépét. A tervek szerint 2025-re lesznek alkalmasak utasszállításra.
A repülés megreformálásához a legjobb megoldást jelenleg az elektromos repülőgépek jelentik, az egyik legígéretesebb alternatíva pedig a hidrogénes technológiában rejlik. Az Airbus például nemrég jelentette be, hogy hamarosan üzemanyagcellás gépekkel áll elő. De nem csak ők dolgoznak környezetvédelmi szempontból fontos fejlesztéseken.
A brit ZeroAvia nemrég tesztelte sikeresen a kétmotoros Dornier 228-as, hidrogénmeghajtású repülőgépét. A gép mindössze tíz percet töltött a levegőben, majd sikeresen landolt. Ezzel a teljesítménnyel a ZeroAvia gépe a világ első olyan, hidrogénnel tankolt repülőgépe, amely képes a repülésre.
A teszt alatt a repülőgép két üzemanyagcellával szállt fel, az akkumulátorai pedig a fedélzeten lettek elhelyezve. A következő terv az, hogy az akkumulátorokat a jármű egy másik részébe költöztetik, hogy legyen hely az utasoknak. A repülőgépek előreláthatóan 2025-re lesznek utasszállításra alkalmasak – számolt be az Engadget.