A TikTok modelljét alkalmaznák szöveges hírtartalmaknál.
Artifact néven indít új szolgáltatást Kevin Systrom és Mike Krieger. Systrom és Krieger az Instagram képmegosztó alapítói, akik 2018-ban személyes ellentétek miatt hagyták ott a Facebook által felvásárolt egykori cégüket.
Új platformjuk, az Artifact egy gépi tanulás által válogatott, személyre szabott hírfolyam, amely a felhasználó érdeklődésének megfelelő cikkeket ajánl, és gyors interakciókat tesz lehetővé. Maga a név is az újságcikkek, a tények és a mesterséges intelligencia kifejezés összeolvasztásából származik. Egyesek az újságok TikTokjának nevezik, míg másoknak az egykori Google Reader újjászületésének tűnik.
Az ötlettel ugyan kissé visszakanyarodtak a közösségi média kétezres évek elejére jellemző állapotához, de Kevin Systrom a Platformernek úgy nyilatkozott, hogy kezdetben szkeptikus volt a gépi tanulással kapcsolatban, de az Instagramnál tapasztaltak hatására ez elmúlt.
Az évek során mindig azt láttam, hogy ahol a gépi tanulással javították a felhasználói élményt, ott nagyon gyorsan jóra fordultak a dolgok
– mondta.
A szakember rámutatott, hogy a Facebook kezdetben olyan tartalmakat mutatott, amelyeket az ember ismerősei érdekesnek találtak, utána a követések alapján próbáltak tartalmat válogatni, ami eredetileg a Twitter modellje volt. A TikTok innovációja az volt, hogy a barátoktól vagy érdeklődéstől függetlenül algoritmikus előrejelzések alapján ajánl tartalmat.
Az Artifact ez utóbbi utat fogja követni. Bukott perszonalizált hírajánló szolgáltatásból már rengeteg van, Systromék platformjának azonban több trükk is van a tarsolyában: méri például egy adott téma olvasásával töltött időt, vagy automatikusan kigyomlálja a hamis híreket.