Index Vakbarát Hírportál

Lemondott a YouTube vezérigazgatója, de nem marad munka nélkül

2023. február 16., csütörtök 18:55

Susan Wojcicki vezérigazgató csütörtökön közölte, hogy lemond, így Neal Mohan termékigazgató veszi át a vezetést mint SVP és a YouTube új vezetője.

„Ma, közel 25 itt töltött év után úgy döntöttem, hogy visszalépek a YouTube vezetői szerepéből, és új fejezetet kezdek, amelyben a családomra, az egészségemre és a személyes projektjeimre összpontosítok” – mondta.

Az 54 éves Wojcicki, aki 2014-ben lett a YouTube vezérigazgatója, hozzátette, továbbra is együtt fog dolgozni a YouTube-csapatokkal, fejleszti a tagokat, és találkozik az alkotókkal – közölte a CNBC.

Wojcicki elmondta, hogy megállapodott az Alphabet vezérigazgatójával, Sundar Pichaival, hogy hosszabb távon tanácsadói szerepet vállal a Google és az Alphabet egészén belül. „Ez lehetővé teszi számomra, hogy az évek során szerzett különböző tapasztalataimat felhasználva tanácsot és iránymutatást nyújtsak a Google és az Alphabet vállalatainak portfóliójában” – írta.

„Itt az ideje, és úgy érzem, hogy képes vagyok erre, mert a YouTube-nál hihetetlen vezetői csapat áll a rendelkezésünkre” – jegyezte meg. „Amikor kilenc évvel ezelőtt csatlakoztam a YouTube-hoz, az egyik első prioritásom az volt, hogy egy hihetetlen vezetői csapatot hozzak létre.”

Wojcicki régóta ápolja a kapcsolatot a Google alapítóival, Larry Page-dzsel és Sergey Brinnel, akiket a Google alapításakor a kaliforniai Menlo Parkban lévő otthonában engedett dolgozni. Page és Brin havi 1700 dollárért bérelte tőle a garázshelyiséget, Wojcicki akkoriban az Intel marketingosztályán dolgozott.

1999-ben csatlakozott a Google-hoz, és tizennégy éven át felügyelte a Google hirdetési és elemzési termékeinek tervezését és felépítését. Az elmúlt években a YouTube olyan területeken, mint New York és a kaliforniai San Brunóban található központja közelében bővítette fizikai lábnyomát.

A YouTube-ra az elmúlt években nyomás nehezedett a közösségi média, nevezetesen a TikTok népszerűségének növekedése miatt, amellyel a Shorts nevű, rövid formátumú videoplatformján keresztül próbált versenyezni. A YouTube a negyedik negyedévben 7,96 milliárd dollár reklámbevételt könyvelhetett el, ami elmaradt az elemzői várakozásoktól, és 8%-kal maradt el az egy évvel korábbitól.

Rovatok