Az online reklámozásban is új korszakot nyitnának.
A Microsoft alelnöke, Yusuf Mehdi blogbejegyzésben jelezte, hogy a cég hamarosan reklámokat helyez el a ChatGPT-vel turbózott Bing kereső eredményeibe. A cégvezető leírása szerint ez azt jelenti, hogy magában a csevegésben jelenhetnek meg reklámok – az ezekből származó bevételt pedig megosztanák a csevegőrobot által felhasznált tartalmak előállítóival – írja a qz.com.
A Twitteren közzétett példák alapján a platform a csevegésben megjelenő mondatokon jelezte, hogy reklámról van szó – bár nem világos, hogy az maga a reklám vagy szponzorált tartalom. A Microsoft kommunikációs igazgatója a Verge-nek nyilatkozva eloszlatta a kétségeket: még tesztelik a potenciális megoldásokat.
A cég egyes hírek szerint már február óta tárgyal reklámügynökségekkel a csevegésben elhelyezhető reklámokról, de egyelőre nem ismert, hogy milyen mennyiségben és milyen szempontok alapján fog megjeleníteni egy ajánlatot.
Mehdi blogbejegyzése szerint a céljuk, hogy a tartalom előállítóihoz terelje a forgalmat és növelje a bevételeiket.
A reklámok bevezetése egyrészt meglepően gyorsan bekövetkezett ahhoz képest, hogy a szolgáltatás még csak korlátozott körben érhető el.
Másrészt viszont azzal, hogy látszólag pénzügyileg is nyit a tartalomgyártók felé, újabb sebet ejt a Google üzleti modelljén, amelyet a Bing Chat felforgatott – a Google és a Meta (née Facebook) ugyanis évek óta világszerte birkózik online lapokkal, amelyek tartalmát tetszés szerint és ingyen jeleníti meg különböző felületein.