Még csak két hete sincs, hogy az Apple többévnyi hallgatás után bemutatta az Apple Vision Prót, a vállalat első kiterjesztett és virtuális valóságon alapuló szemüvegét, máris áll a bál a cég körül – nem elég ugyanis, hogy minden bizonnyal nem tudnak majd elég darabot gyártani belőle, lehet, hogy utólag még a nevén is változtatniuk kell.
Brutálisan magas ára és hajmeresztő képességei miatt az elmúlt napokban az egész világ az Apple új készülékére figyelt. Az Apple Vision Próval kapcsolatos mémek valósággal elárasztották a közösségi oldalakat, létezését pedig olyanok sem tudták figyelmen kívül hagyni, mint például a Meta fejese, Mark Zuckerberg. Igaz, ő egyáltalán nem volt elájulva az almás cég villantásától, szerinte ugyanis semmi olyat nem mutattak, ami eddig ne állt volna már rendelkezésükre.
megszólalásából azonban egyértelműen kivehető volt, hogy a virtuális és kiterjesztett valóságban szintén rendkívül jártas, és az iparágba dollármilliárdokat öntő üzletember valójában nagyon is tart az Apple-től.
Igaz, az Oculus Quest és az Apple Vision Pro teljesen más kategóriákat fednek le, illetve sem árban, sem képességeik terén nem hasonlíthatók össze – a Meta azonban a következő években kénytelen lesz valami hasonlót mutatni, főleg úgy, hogy a legfrissebb pletykák szerint 2025-ben már egy olcsóbb, pénztárcabarátabb verzió is a boltok polcaira kerülhet az Apple Vision Próból.
Először persze azt lenne érdemes megvárni, hogy az első generációs termék megjelenjen, melyre ugyancsak rengeteget kell még várni. Mint az a 2023-as WWDC-n kiderült, a készülék leghamarabb 2024 első felében kerülhet a felhasználók kezei közé, de akkor is még csak az Egyesült Államokban élők csaphatnak le rá. Mindez elsősorban annak köszönhető, hogy az Apple Vision Próban fellelhető, rendkívül kicsi pixeleket használó kijelzőből az Apple egyszerűen nem tud eleget beszerezni.
Mint az kiderült, a gyártásért a Sony felel – akik egyébként a készülék kamerái által használt szenzorokat is készítik –, és ugyan az Apple felkereste őket azzal kapcsolatban, hogy nem növelnék-e meg a kapacitásukat, a japán cégtől rendkívül egyszerű válasz érkezett:
nem.
A The Elec információi szerint a Sony negyedévente körülbelül 100-200 ezer kijelző gyártását tudja vállalni, így a jövő év eleji startkor maximum 400 ezer Apple Vision Pro állhat majd szállításra készen – a bennfentesek szerint ez a szám azonban a valóságban jóval alacsonyabb lesz, és inkább a 100-200 ezerhez fog közelíteni. Arról, hogy a készülék mikor válik elérhetővé az Egyesült Államokon kívül, egyelőre nem tudni, az azonban szinte biztosra vehető, hogy a második körös megjelenésnél már olyan európai országok is az Apple listáján lesznek, mint például az Egyesült Királyság, vagy Németország – így a legnagyobb fanatikusok minden bizonnyal már jövő év végén kezeik közé vehetik a szemüveget.
Mint az mostanra mindenki számára nyilvánvalóvá vált, az Apple a 2023-as WWDC-n Apple Vision Próként mutatta be az új szemüveget, és visionOS-ként az azon futó operációs rendszert, a döntés azonban az utolsó pillanatokban születhetett meg. Ezt támasztják alá azok a WWDC-n készült felvételek, melyekben még Reality Próként és xrOS-ként hivatkoznak a készülékre és az azon futó operációs rendszerre – ami tökéletesen egybecseng azokkal a pletykákkal, amelyek január óta járták az internetet.
A hirtelen névváltoztatással azonban hatalmas bakit követett el az Apple, a Vision Pro elnevezés ugyanis Kínában már be van jegyezve, ráadásul a Huawei által, ami azt jelenti, hogy amennyiben nem tudnak megállapodni,
Apple Vision Pro néven kínában semmiképp sem kerülhet forgalomba a vállalat új készüléke.
Arról, hogy a két cég közötti tárgyalások milyen fázisban állnak, egyelőre nincs információ, az azonban kifejezetten valószínűtlen, hogy az Apple egy termékét csak egy országban más néven dobja piacra – így amennyiben nem születik megállapodás a Huawei és az Apple között, két lehetőség állhat fenn:
A kettő közül a legnagyobb esély az előbbire van, azt ugyanis szinte kizártnak tartjuk, hogy a nagy bemutató után az almás cég újramárkázza készülékét – a legvalószínűbb forgatókönyv az lesz, hogy vagy így, vagy úgy, de a két cég meg fog egyezni egymással.
(Borítókép: Apple Vision Pro. Fotó: Philip Pacheco / Bloomberg / Getty Images)