Egy friss felmérés alapján az egyetem hallgatóinak négyötöde ismeri és használja is a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket. Mindössze 22 százalékuk nem él vele. A legnépszerűbb felületek a ChatGPT csevegőalkalmazás, a Grammarly nyelvhelyesség-ellenőrző és a DeepLfordító.
A Budapesti Corvinus Egyetem könyvtárának új felmérése a hallgatók mesterségesintelligencia-használati szokásait vizsgálta – hívja fel rá a figyelmet a HR Portal. A tavaszi felmérésen 318-an töltöttek ki online kérdőívet, amely alapján 99 százalékuk ismeri a mesterséges intelligencián (MI) alapuló alkalmazásokat,
négyötödük pedig legalább egyet meg is tud nevezni.
Legnépszerűbb a ChatGPT csevegőalkalmazás, melyről a hallgatók 91 százaléka hallott és 54 százaléka használja is. Ezt követi a Grammarly, angol nyelvhelyesség-ellenőrző program, amit 77 százalékuk ismer és 40 százalékuk használ. Harmadik helyen a DeepL fordító áll, amit 47 százalék ismer és 36 százalék használ rendszeresen.
A kutatás vezetője, Dabis Attila arról mesélt HR Portal szerint, hogy:
A hallgatók összesen csaknem 30 mesterséges intelligenciával működő alkalmazást említettek a kérdőívben, köztük olyanokat is, amelyekről én is akkor értesültem először, ilyen applikáció volt például a Connected Papers, amely a szakirodalom kutatásában nyújthat segítséget, bár a viszonylag kis adatbázisuk egyelőre korlátot jelent a használhatóságban.
A megkérdezettek 22 százaléka ezzel szemben abszolút nem használ semmilyen MI-alapú programot vagy felületet. Ezen túl a válaszadók 85 százaléka semmilyen információt nem kapott sem a szolgáltatótól, sem máshonnan – vagy legalábbis nem emlékszik rá –, az MI-alkalmazások etikai vonatkozásairól.
A hallgatók fele tájékoztatást és előfizetési lehetőséget várna el az egyetemtől, hogy hatékonyabban alkalmazhassák a mesterséges intelligencia kínálta lehetőségeket. A felmérésben résztvevők 40 százaléka arra is nyitott lenne, hogy ilyen típusú kurzuson részt vegyen, valamint 7 százalékuk attól sem zárkózik el, hogy
az egyetem szabályozó dokumentumban határozza meg az MI-alkalmazások használatát.
A felmérésben részt vevő diákok közt a magyar és angol hallgatók aránya kétharmad–egyharmad volt. 50 százalékuk alap-, 28 százalékuk mester-, 20- százalékuk doktori-, 2 százalék pedig egyéb típusú képzésre jár. A Budapesti Corvinus Egyetem kiemelt figyelmet fordít a mesterséges intelligencia témakörére. Kerekasztal-beszélgetésekkel és előadásokkal igyekeznek tágítani a hallgatók látókörét, ismertetni a terület újdonságait.