Öt nap alatt minden idők leggyorsabban növekedő alkalmazásává vált, de mit jelent a Threads százmillió felhasználója, és hogyan viszonyul ehhez egy ChatGPT vagy egy TikTok?
A Meta két hete indította el Twitterrel versengő közösségimédia-szolgáltatását, a Threadset. Az Instagram képmegosztó szolgáltatását kiegészítő platform kihasználta a már meglévő hatalmas felhasználói bázist, és hatalmas lendülettel kezdte első hetét: öt nap alatt százmillió felhasználót gyűjtöttek.
Mennyi idő alatt gyűjtöttek ennyi felhasználót a ma széles körben népszerű online szolgáltatások? A kérdésre a Visual Capitalist adta meg a választ.
A második leggyorsabban növekedő szolgáltatás, az OpenAI ChatGPT-je 2022 novemberében indult, és az idei év elejére elérte a száz millió felhasználót. Mint ismert, a ChatGPT egy nyelvi modell, ami varázslatos szöveggeneráló képességeivel komoly vitát indított el a mesterséges intelligencia fejlődésének társadalmi következményeiről.
A harmadik leggyorsabb növekedő szolgáltatás a kínai ByteDance népszerű videómegosztója, a TikTok. A zenére tátogó, folyosón táncoló emberekről szóló alkalmazásból végtelenül gördíthető videó-imamalommá fejlődött szolgáltatás 9 hónap alatt gyűjtötte össze az említett 100 millió felhasználót. A lista másik ázsiai szereplője, a WeChat ugyancsak gyorsan, 14 hónap alatt ért el ekkora tábort úgy, hogy a világ egyik legnépesebb országának felhasználói vetették rá magukat.
A Meta egyébként több termékkel is szerepel a listán: a Threads hátterét biztosító Instagram 2 és fél év alatt, a Facebook pedig 4 és fél év alatt szerzett 100 millió felhasználót.
Hogy a Threads és a Twitter vetélkedése mit jelent a közösségi médiára nézve, és egyáltalán miért így és most indult el, arról korábbi cikkünkben olvashat bővebben.