A modern autók egyre összetettebbek és bonyolultabbak. Ezzel szemben Gilles Vidal szerint az autógyártóknak globális szinten a minimalizmusra kellene törekedniük a jelenlegi trendek helyett.
„Azt hiszem, eljött a kevesebb csillivilli ideje. Nagy kihívás lesz a dizájnerek számára, hogy egy erős és lenyűgöző brandet alkossanak, mely azonban sokkal egyszerűbb, mint ma. Még mindig feltűnő autókat akarunk készíteni, ám minimalistább, esszenciális dizájnnal” − fogalmazott az autógyártó dizájnvezetője a Totalcar szerint.
Az új megközelítés az autók súlyára, méretére és menetdinamikájára is pozitív hatással lehetne: „Nem titok, hogy az autók nagyobbak lettek, részben a biztonság miatt, részben pedig azért, mert a vásárlók több tartalmat, magasabb felszereltséget akarnak. Ez nehéz autókhoz vezetett, szóval nagyobb fékeket kellett rájuk raknunk, ez pedig egy ördögi körré vált. A mostani, modern környezetben egy virtuóz kör megalkotása lenne az elképzelés” – mondta Vidal.
A vezető nem biztos benne, hogy ma bárki azt mondhatja: valóban minimalista dizájnnal dolgozik. Elmondása szerint némely gyártó folyton kalandozik, nem maradnak meg egyetlen dizájnfilozófia mellett a teljes palettájukon. Ha ez működik, az szerinte rendben van, de úgy gondolja, hogy egy átfogó minimalizmust a legnehezebb izgalmassá tenni.
Vidal véleménye szerint az autók beltere az egyik olyan terület, amellyel érdemes kiemelten foglalkozni. Példaként az üléseket említette: „Persze biztonságosnak kell lenniük, de ha képesek lennénk a háttámlákat fele ilyen vastaggá tenni, több hely jutna a csomagtartónak és a lábtérnek, az autó pedig rövidebb és könnyebb lehetne úgy, hogy a praktikusság sem szenvedne csorbát” − zárta Vidal.