Index Vakbarát Hírportál

Megdöbbentő, hány okostelefon-márka tűnt el a piacról

2023. szeptember 26., kedd 17:17

2017-től napjainkig mintegy 470 okostelefon-márka tűnt el az okostelefonok piacáról. Az egyik legnagyobb áldozat az LG.

2017-ben a csúcson több mint 700 okostelefon-márka volt jelen a piacon, amelyekből évente körülbelül 1,5 milliárd darabot értékesítettek. 2023-ra ez a szám mindössze egyharmadára, körülbelül 250-re csökkent – derül ki a Counterpoint Research piackutató cég elemzéséből

Az elmúlt öt évben eltűnt okostelefon-márkák szinte mindegyike helyi brand volt olyan régiókban, mint India, Közel-Kelet, Afrika, Kína, Japán és Korea. Az olyan globális márkák száma, mint a Samsung, továbbra is 30 felett van.

A Counterpoint Research számos okot vázolt fel, amelyek meghúzódhatnak az okostelefon-márkák számának az elmúlt 7 évben történő csökkenése mögött. A 2020-ban kezdődő világjárvány és alkatrészhiány hatása egyaránt jelentős volt, míg a 2022-es orosz–ukrán háborút követő globális gazdasági recesszió számos kisméretű okostelefon-gyártó cég bezárásához vezetett.

A helyi okostelefon-márkák más tényezőkkel is szembesülnek, amelyek túlélésüket megnehezítik.

Az LG sem menekült meg

Egy másik ok a felújított telefonok piaca. A felújított telefonok eladása 2021-ben 14 százalékkal nőtt, szemben az új telefonok eladásainál tapasztalt 5 százalékkal. A különbség 2022-ben még szembetűnőbb volt, amikor ötszázalékos növekedést mértek a felújított termékeknél, és 12 százalékos visszaesést tapasztaltak az új okostelefonok piacán.

Az okostelefonok piacának egyik legnagyobb kárvallottja mostanában az LG. Hat év alatt összesen csaknem 4,5 milliárd dolláros veszteséget halmoztak fel, és a cég 2021-ben bezárta az okostelefon-részlegét. A vállalat két éve kilépett az iparágból, és számos okostelefont vitt magával, amelyek most is innovatívnak számítanak.

A Counterpoint arra számít, hogy idővel több okostelefon-márka is feloszlik majd, hogy utat engedjen a technológiai óriásoknak. A kis márkák azonban továbbra is fennmaradhatnak, ha valami egyedit kínálnak. A Doro például az idősebb felhasználókat célozza meg, a Fairphone pedig a könnyen szervizelhető termékekre  összpontosít.

Rovatok