Mondhatni, újratervezi az internetes szépségipari termékek vásárlását a Google, hamarosan ugyanis a kiterjesztett valóságnak köszönhetően már előre kipróbálható lesz, hogyan fog állni egy új rúzs, szemhéjfesték vagy éppen alapozó.
Egy teljesen új, eddig nem látott hirdetéstípust vezetett be a Google, amely az AR Beauty névre hallgat. A fejlesztés lehetővé teszi a márkák számára, hogy „virtuális kipróbálási” élményeken keresztül népszerűsítsék rúzsaikat, szemsminkjeiket és hamarosan alapozóikat.
Az aktiválás után az eddig megszokott Google Shopping-hirdetésekben szereplő termékkép helyett az AR Beauty hirdetések lehetőséget kínálnak majd arra, hogy a potenciális vásárlók
előzetesen megnézhessék, hogy a különböző termékek hogyan nézhetnek ki saját magukon vagy egy számukra „rezonáló” modellen.
Az eszközt termékleírással és árinformációval párosítják, valamint egy egyszerűsített pénztárfolyammal, amelynek célja a vásárlási folyamat egyszerűsítése.
Az AR Beauty hirdetések a Google Shopping-hirdetésekre jellemző mobilspecifikus csatornákon jelennek meg, beleértve a Google.com-on a Shopping fület, a keresőt és a Google Imagest is.
Az AR Beauty hirdetések nagyon sokat segítenek szépségápolásimárka-partnereinknek abban, hogy termékeiket interaktívabb módon mutassák be, így alig várjuk, hogy minél többen implementálják azt
– magyarázta Lilian Rincon, a Google fogyasztói vásárlásért felelős vezető igazgatója.
Érdekesség, hogy a L’Oréalnak köszönhetően már hajfestékek kipróbálására is lehetőség nyílik, a felhasználók a márka számos árnyalatát kipróbálhatjuk magukon, de a Google elmondása szerint más vállalatokkal is együtt dolgoznak már.