Idén az Etele Cinema ad otthont november 9. és 10. között a Brand Festivalnak, ami ezúttal a „The old has gone, the new is here” szlogent kapta. A kétnapos rendezvényen ezúttal is számos szakember tart majd előadást – köztük Javier Quintero is, a GUT reklámügynökség stratégiai igazgatója, akivel még a rendezvény előtt beszélgettünk arról, hogyan segítheti a mesterséges intelligencia a kreatívipar munkáját.
A GUT egy igazi kreatívipari gamechanger, technológiavezérelt reklámvállalat, ami a digitális és kreatív innováció élvonalában dolgozik. Projektjeikben toronymagasra pakolják a merészségi lécet, közismertek arról, hogy folyamatosan feszegetik a technológia és az innováció határait – nem titkolván azt sem, hogy ezekhez néha a mesterséges intelligenciát is igénybe veszik.
A reklámügynökségi csoport 2023-ban a Cannes Lionson „Az Év Független Ügynökségi Hálózata”, a Buenos Aires-i irodájuk pedig „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. Mindezt annak köszönhetik, hogy a vállalat felismerte, hogy az új típusú kommunikációs gazdaságban komplexebb tudással kell felvértezni önmagunkat, hogy választ találjunk a jelen reklámkor egyre szerteágazóbb kihívásaira. Egy olyan korban, ahol a kommerciális érték a kreatív tartalomfejlesztésben és a fogyasztóval való kapcsolatteremtésben testesül meg.
Javier Quintero, a GUT reklámügynökség stratégiai igazgatója emellett úgy véli, sikereikhez nagyban hozzátesz az is, hogy az ellenfelekkel szemben rendkívül bátran gondolkodnak.
Mindannyian tanuljuk, hogyan lehetünk intuitívabbak, flexibilisebbek, jobbak a csapatmunkában, de amikor szóba jön a bátorság, akkor úgy véljük, csak kétféleképpen lehet azt értelmezni. Élhetünk félelemben, vagy szabadságban. Az utóbbi azért jobb, mert egy szabad vállalat hatásosabb kommunikációt tud létrehozni és mer olyat csinálni, amit korábban esetleg még nem
– fogalmazott, hozzátéve, hogy a megérzéseikben is átlagon felül bíznak.
Ha valamit helyesnek érzünk, akkor az valószínűleg helyes lesz. Ha valamit rossznak érzünk, akkor az valószínűleg rossz lesz. Ezért mondjuk, hogy a zsigereink a második agyunk. Szó szerint. Nem véletlen, hogy magát az ügynökséget is GUT-nak hívják (ami magyarul annyit tesz, hogy zsiger – a szerk). Folyamatosan próbáljuk megérteni, hogy mi az, ami éppen újdonságnak számít, és hogy hogyan tudjuk azt beépíteni a következő kampányunkba.
Az ügynökség egyik legnagyobb médiavisszhangot kiváltó reklámja a Stella Artois-nak készített kampányuk lett, amelynek létrehozásához olyan festményeket és műalkotásokat kutattak, melyben esetlegesen fellelhetők a márka termékei. Az ügynökség ehhez kifejlesztett egy olyan algoritmust, amely a németalföldi festmények digitális archívumait vizsgálta, olyan elemeket keresve, amelyekről elképzelhető, hogy Stella Artois-terméket ábrázolnak.
Egy olyan kampányt készítettünk, amelynek középpontjában az információ állt, az, hogy hogyan tudjuk azt a leginkább kihasználni. Létrehoztunk egy mesterségesintelligencia-alapú algoritmust, ami a Stella Artois eredeti főzdéjének környékéről a lehető legtöbb művészeti alkotást megvizsgálta, olyan elemeket keresve, amelyek a vállalat jellegzetességeire utalhatnak, például az ikonikus Stella Artois-pohárra. Azzal, hogy több ilyen festményt is sikerült találnunk, olyat alkottunk, amit a legjobban szeretünk: összehoztuk a hagyományt az innovációval, annak ellenére is, hogy ez a két dolog teljesen ellentétes egymással
– fogalmazott Quintero. Magát az elkészült projektet alább tekintheti meg:
Ahogy az a korábban említett reklámból már egyértelművé válhatott, a GUT több területen is alkalmazza a mesterséges intelligenciát. Ugyan egyesek úgy állnak hozzá, hogy éveken belül teljes szakmák szűnhetnek meg miatta, Quintero szerint nem ennyire drasztikus a helyzet, ember nélkül ugyanis nem sokat ér az MI.
A mesterséges intelligencia semmit sem ér az emberiség nélkül – legalábbis jelenleg. A jövőben az lesz a dolgunk, hogy megértsük és megtanuljuk, hogy hogyan dolgozzunk vele együtt, hogyan segítse és fejlessze a munkánkat, anélkül, hogy kiváltaná azt. Ennek köszönhetően valószínűleg meg fog változni az, ahogy dolgozunk, de az is, ahogy gondolkodunk, ahogy ötleteket prezentálunk, vagy éppen az, ahogy kommunikálunk. A jövőben egy videókonferencia során simán beszélhetek majd spanyolul, miközben a másik fél egy általa választott nyelven fog majd engem hallani
– kezdte.
Az MI tehát életünk számos területét meg fogja változtatni a jövőben, a legfontosabb azonban az, hogy mi emberek hogyan fogjuk azt használni és az előnyünkre fordítani. Összességében nem gondolom, hogy az MI valaha is képes lenne helyettesíteni az embert.
Ahogy említettük, a stratégiai menedzser november 9-én és 10-én Budapesten is előadást tart, amelynek középpontjában (nem meglepő módon) a bátorság fog állni, és az, hogy ez hogyan lendíthet előre egy márkát.
Ez a szerkesztőségi tartalom a BrandFestival támogatásával jött létre.