Kedden jelent meg a Facebook webes változatán a fizetős funkció, ami ugyan nem kötelező, de amennyiben a felhasználó havonta befizet 10 eurót (körülbelül 3850 forint), akkor reklámok nélkül használhatja a felületet.
Múlt hét hétfőn a Meta közleményt adott ki, amelyben arról tájékoztatta a felhasználókat, hogy elindítja a Facebook és az Instagram fizetős verzióját. Az új rendszert az Európai Unió szabályozásai miatt vezetik be, de a felhasználóknak továbbra is lehetőségük lesz arra, hogy ingyenesen használják a felületeket.
A Facebook asztali böngészős változatában kedden jelent meg az újítás. Amennyiben úgy döntünk, hogy befizetjük a 10 eurót, ami a mai árfolyamon nagyjából 3850 forint, akkor a webes Facebook használatakor nem találkozunk reklámokkal.
A Meta arra is felhívta felhasználói figyelmét, hogy a döntésüket bármikor megváltoztathatják, illetve módosíthatnak beállításaikon, hogy a használati élmény megfelelő legyen számukra.
Amennyiben iPhone-on vagy androidos telefonon fizet majd elő, a havidíj 13 euró lesz, ami megközelítőleg 5000 forintot jelent.
A hazai árak ettől akár jelentősen is eltérhetnek. A Meta közlése szerint függetlenül attól, hogy hol fizetünk elő a szolgáltatásra, a Fiókközponthoz kapcsolt valamennyi Facebook- és Instagram-fiókra vonatkozni fog a hirdetésmentesség, legalábbis 2024. március 1-jéig.
Ezt követően minden további fiók után weben havi 6, telefonon pedig 8 eurót kell fizetnünk, ami további 2-3 ezer forintos költséget jelent.