A The Hollywood Reporter jelentése szerint több vezető amerikai cég után a Walt Disney Company is felfüggesztette a reklámozást az X (korábban Twitter) közösségi hálózaton, mert hirdetéseik nácibarát tartalom mellett jelentek meg, továbbá a cég tulajdonosa, Elon Musk kijelentése miatt a zsidókról.
Az IBM és az Apple a héten közölte, hogy szünetelteti az X-en való hirdetést, miután egy jelentés szerint hirdetéseik a nácikat dicsérő anyagok mellett jelentek meg.
A két vállalat az X közösségi hálózat legnagyobb hirdetői közé tartozik. A Disney mellett más nagy hollywoodi stúdiók, a Lionsgate és a Paramount Global is bejelentette, hogy ideiglenesen felhagynak a reklámozással az X-en, miután Elon Musk nagy felháborodást váltott ki azzal, hogy egy szerdai bejegyzésében igazat adott annak a felhasználónak, aki azzal vádolta a zsidókat, hogy gyűlölik a fehér embereket, írja az MTI.
Az X szóvivője azt mondta a BBC-nek, hogy a platform elkötelezett az antiszemitizmus elleni küzdelemben.
Musk azután került a kritikák kereszttüzébe, hogy reagált egy antiszemita összeesküvés-elméletet megosztó posztra, és azt „tényleges igazságnak” nevezte.
A milliárdos vállalkozó később tagadta, hogy antiszemita lenne, és azt mondta, hogy megjegyzései nem minden zsidó emberre, hanem olyan csoportokra vonatkoztak, mint a Rágalmazás-ellenes Liga (ADL) és más, meg nem nevezett „zsidó közösségek”.
A botrány kirobbanása után a Fehér Ház is elítélte Musk megjegyzéseit.
„A leghatározottabban elítéljük az antiszemita és rasszista gyűlöletnek ezt a visszataszító népszerűsítését” – mondta Andrew Bates szóvivő.