Több felhasználó is arról panaszkodott, hogy fontos fájlok és mappák tűntek el a Google Drive-ból több hónapra visszamenően. A cég szűkszavúan reagált a kellemetlenségre.
A Google Drive több felhasználója is arról számolt be, hogy megmagyarázhatatlan módon tűntek el fájlok és mappák a fiókjukból, akár több hónapra visszamenően – írja a HWSW. A Google támogatási felületén olvasható egyik bejelentés szerint egy felhasználó egy rendszeresen frissített költségvetési táblázatát vesztette el az elmúlt öt évben bevitt összes adatával, másoknál csak egy bizonyos időpontig, például májusig vannak meg a felhőszolgáltatásban tárolt fájljaik.
A keresőcég legfrissebb tájékoztatása szerint a Drive for Desktop alkalmazás felhasználóinak korlátozott részét érinti a probléma, egészen pontosan az asztali Drive 84.0.0.0-84.0.4.09 verzióját, így a jövőben várható a javítást tartalmazó frissítés. A szűkszavú bejegyzés alapján szinkronizálási hiba lépett fel a szolgáltatásban. Eddig több mint 200 bejelentés érkezett a problémával kapcsolatban, amiről egyelőre nem tudni, hogy pontosan mekkora kiterjedtségű és hány felhasználónak okozott bosszantó perceket.
A cég azt javasolja a felhasználóknak, hogy ne kattintsanak a „fiók leválasztása” lehetőségre az asztali Drive-ban, és ne töröljék vagy helyezzék át a DriveFS nevű alkalmazásmappát. További védelmet jelenthet a biztonsági mentés készítése az alkalmazásban tárolt adatokról.
A törölt fájlok helyreállítására nincs túl sok remény, de ilyenkor érdemes ellenőrizni a kukát, amelyből 30 nap után ürülnek ki véglegesen a törölt tartalmak, de legtöbben az aktivitási naplóban sem találják semmi jelét annak, hogy valaha is léteztek a köddé vált dokumentumok.