A Z generáció (vagyis az 1997 és 2012 között született fiatalok) sajátos szokásokkal, elvárásokkal és mentalitással állnak a dolgokhoz, ez pedig az életvitelükön is meglátszik.
Az Indamedia Csoport új orgánuma, a MediaFuture összeállításában rávilágított arra, hogy milyen trendeket követhetnek idén a Z generációs fiatalok.
A Deloitte 2021-es felmérése szerint a Z generáció tagjainak mintegy fele stresszel vagy szorong a mindennapokban. Ez a korosztály tekint leginkább negatívan az életre, és a többi generációhoz képest kétszer-háromszor nagyobb valószínűséggel gondolkodnak öngyilkosságon vagy kísérlik meg azt.
Ennek ellenére – vagy éppen ezért – óriási hangsúlyt fektetnek az egészséges életmódra és a wellbeingre, valamint vágyaik és céljaik kielégítésére.
Az egészség megőrzése, a megfelelő karrierút felfedezése és az utazás gondolata mind előnyt élvez egy fiatal életében, de az érzelmi dolgokhoz is máshogy viszonyulnak, mint az idősebb generáció(k).
A fiatalok ismerkedési szokásai furcsák, hiszen egyszerre akarnak organikus módon ismerkedni, mégis félnek a személyes kontaktustól, és inkább az online térben nyilvánulnak meg.
Ami pedig az online teret illeti, teljesen máshogy állnak a közösségi médiához is, sokkal nagyobb az igényük a naprakészségre, mint a többi korosztálynak. Paradox módon azonban a fiatalok rajonganak a retró dolgokért, ez a vásárlási szokásaikon is meglátszik: előtérbe helyezik a környezetvédelmet, a tudatosságot és az egyéniséget is.
A MediaFuture az Indamedia Csoport új, média- és marketingkommunikációs tematikájú online prémiumkiadványa, amelyben többek között önálló teret kap a média, a marketingkommunikáció, a reklám, a PR és egyéb kapcsolódó területek.