A világ legnagyobb kígyófajára bukkanhattak az Amazonas mélyén

2024. február 25., vasárnap 06:58

Új kígyófajt fedeztek fel az Amazonas esőerdőben dolgozó tudósok. A hatalmas anakonda jó eséllyel a legnagyobb méretű ismert kígyófaj lehet.

A Queenslandi Egyetem kutatócsoportja  az ecuadori Amazonasba utazott, hogy a pletykák szerint a világ legnagyobb kígyófaja, a korábban nem dokumentált északi zöld anakonda (Eunectes akayima) után kutasson.

„Ezek a csodálatos teremtmények hihetetlen méretűek. Az egyik nőstény anakonda, amellyel találkoztunk, 6,3 méter hosszú volt” – írta közleményében Bryan Fry professzor, a Queenslandi Egyetem biológusa, a csapat vezetője.

A csapat azt is elmondta, hogy 7,5 méteres, 500 kilogramm súlyú kígyóról is hallottak, ami a környéken tűnt fel.

Jelenleg a zöld anakondák a világ legnehezebb kígyói a brit Természettudományi Múzeum szerint, a legnagyobb tömegű feljegyzett egyed 227 kilogrammot nyomott, 8,43 méter hosszú és 1,11 méter széles volt.

Az élőlényeket tanulmányozó szakértők felfedezték, hogy az újonnan azonosított északi zöld anakonda  közel 10 millió évvel ezelőtt vált el a déli zöld anakondától, és genetikailag jelentős mértékben, 5,5 százalékban különböznek egymástól. Mint Fry viszonyításképp hozzátette, az emberek csupán 2 százalékkal különböznek a csimpánzoktól – idézi a tudóst a CNN.