A videómegosztó oldal évek óta küzd a hirdetéseket korlátozó alkalmazások ellen, most pedig új fegyverrel álltak elő. Noha eddig a töltési időt és a megtekinthető videók számát igyekeztek korlátozni, ezúttal úgy döntöttek, teljesen elérhetetlenné teszik a tartalmakat, ha ad blockert alkalmaz a felhasználók számára.
A YouTube ad blockerek ellen indított háborúja folytatódik: a Google-hoz tartozó videómegosztó óriás ezúttal keményebb eszközökhöz folyamodott. Úgy döntöttek, többé senki sem fogyaszthatja tartalmaikat azok közül, akik valamilyen külső alkalmazással blokkolják a megjelenő hirdetéseket.
A cég arra hivatkozik, hogy bármi ilyen jellegű program alkalmazása sérti a felhasználási feltételeiket. Az abban foglaltak szerint az efféle szoftverek „meggátolják a tartalomgyártót, hogy a megtekintésekért megjutalmazzák őket” – számolt be az Engadget.
A mostani fejlesztés elsősorban a telefonos felhasználókat érinti. Aki a mobilján hirdetéseket blokkoló alkalmazást használ YouTube-videók megtekintése közben, hogy elkerülje a hirdetéseket, jobb esetben is komoly betöltési problémákkal szembesül majd. Rosszabb esetben a következő üzenet fogadja majd a felhasználót:
Az alábbi tartalom nem érhető el ezen az applikáción.
A gigacég már hónapok óta különféle technikákat vetett be az ad blockerek háttérbe szorítására, annak reményében, hogy prémiumszolgáltatásának – amely hirdetésmentes videózást kínál – felhasználói száma megugrik.
Még 2023 novemberében a YouTube azt nyilatkozta az Engadgetnek, hogy globális szinten kezdték háttérbe szorítani a felhasználókat, akiknél ad blockert észleltek. Eleinte csupán felugró hirdetésekkel jelezték számukra, hogy az efféle szoftverek a felhasználási feltételeket sértik. Ezt követően a megtekinthető videók számát kezdték korlátozni, majd a betöltési sebességet csökkenteni. A mostani döntésük eddig a legszigorúbb, amikor pedig nemzetközi szinten aktív lesz, számos ad blocker használó videózását lehetetlenítheti el.