Index Vakbarát Hírportál

Mesterséges intelligenciával száll be az SAP az e-sportba

2024. július 18., csütörtök 10:46

Európa piacvezető informatikai cége, az SAP egy olyan újítással segíti a világ egyik legsikeresebb e-sport-csapatát, amellyel évente akár 10 ezer órát is megspórolhatnak.

Mesterséges intelligencia segítségével könnyítené az e-sportolók és edzőik munkáját a német SAP. A német IT-cég az SAP Business Technology Platformmal (BTP) segítene a világ egyik legsikeresebb e-sport-klubjának, a Team Liquidnek, hogy a lehető legoptimálisabb csapatokat tudják összerakni a League of Legends nevű versenyjátékban.

A több mint 160 profi játékossal rendelkező Team Liquid (TL) 15 különböző játékban állít csatasorba versenyzőket. A több évtizedes múltra visszatekintő szervezet 10 millió követővel rendelkezik, a százhoz közelítő kiemelt versenygyőzelmeivel pedig az egyik legnagyobb név a kompetitív videójátékok világában.

Legismertebb a League of Legends (LoL) csapatuk, amely idén tavasszal nyerte meg az észak-amerikai bajnokság tavaszi idényét. Ebben a játékban segít az edzőknek, elemzőknek és versenyzőknek az SAP által fejlesztett mesterséges intelligencia az SAP BTP rendszeren keresztül.

A League of Legends során 10 játékos küzd meg egymással 5 fős csapatokban. Minden játékos egy karaktert irányít, a karakterek pedig különböző képességekkel rendelkeznek, amik segítenek legyőzni ellenfeleiket, majd ledönteni a bázisukat, ezáltal megnyerni a játékot.

A LoL profi szintjén ezt az egyszerű formulát igyekeznek tökéletesíteni, ugyanis nem csak az számít, hogy egy játékos milyen jó egy adott karakterrel, vagy melyikkel szeret játszani. A „bajnokoknak” nevezett hősök képességei ugyanis összhatásukban, „kombójukban” igazán erősek, a különböző stratégiákhoz pedig különböző karakterek működnek a legjobban. Ezt követően belép az egyenletbe az ellenfél csapat, amely szintén profikból áll és szintén szeretne minél hatékonyabban nyerni, a dolog pedig egyre bonyolultabbá válik.

A játékosok mögött álló edzők és elemzők ezt az egyenletet szeretnék minél elegánsabban megoldani. Vizsgálják a saját játékosaik, valamint adott ellenfeleik erősségeit és gyengeségeit, a kéthetente érkező frissítések és hősváltoztatások után kialakuló „metát” (az éppen leghatékonyabb stratégiák gyűjtőneve). Ezek vizsgálata után rakják össze a „draftot”, vagyis a saját hőseik kiválasztásának és az ellenfél karakterei kitiltásának stratégiáját és menetét.

Ebben szeretne segíteni az SAP. AI-rendszerük 6000 professzionális e-esport-meccset, az ellenfél eddigi hősválasztási és -tiltási tendenciáit, valamint további 1,6 millió amatőr mérkőzést vizsgál, hogy kirajzolja a lehető legoptimálisabb útvonalat – ezzel nagyban megkönnyítve a szakemberek munkáját.

A technológia az SAP BTP platformra épül, amelynek adatai a HANA Cloudban tárolódnak. A tesztek során egy olyan „draft botot” tanított be a Team Liquid, amely megmutatta, hogy melyik ellenfél milyen stratégiát alkalmazna, és ellenstratégiát is kínált.

Hihetetlen, hogy a szórakoztatóipar ezen ága milyen gyorsan fejlődött és nőtt az elmúlt néhány évben. Az viszont büszkeséggel tölt el, hogy további növekedésükhöz az SAP tud szakmai támogatást nyújtani, ráadásul azon a BTP-platformon, amivel a nagyvállalatok egy része is még csak ismerkedik

– mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.

Az AI draft bot segítségével a Team Liquid másodpercek alatt alakíthatja saját stratégiáját bármely professzionális csapattal szemben, valamint alternatív taktikákat is kaphatnak a mesterséges intelligenciától – ezzel évente 10 ezer órát megtakarítva, valamint javítva játékukat.

Az ilyenfajta mesterséges intelligencia persze nem csak a versenyszerű videójátékokban tud segíteni – a hagyományos sportokban, sőt akár a harcászatban is nagy szerepe lehet az elkövetkező évtizedekben.

Rovatok