Egy új felmérés látott napvilágot nemrég, amely a Barbie-film megjelenését követően bemutatta, hogyan változott az érdeklődés a nőgyógyászat iránt.
A Harvard Egyetem orvosi karának kutatói olyan felmérést tettek közzé, amely szerint a Barbie című mozifilm tavaly nyári bemutatóját követően erősödött az érdeklődés a nőgyógyászat iránt, ami az internetes keresésekben is tetten érhető volt – írja az Ars Technica.
A Mattel 1959-ben bemutatott, és több mint egymilliárd példányban eladott divatbabáját megfilmesítő történet arról szól, hogy Barbie valódi nővé szeretne válni, és amikor a történet végén ez sikerül, és elhagyja Barbie Landet, elmegy egy nőgyógyászati ellenőrzésre.
A kutatók az internetes kereséseknél átlagosan 51 százalékos növekedést láttak a nőgyógyászattal kapcsolatban. A kutatók „mi az a nőgyógyász”, „mit csinál a nőgyógyász”, „menjek-e nőgyógyászhoz” jellegű kereséseket is figyelembe vették, összesen 34-et, és a nőgyógyászat definíciójához köthető keresésnél kiugró, 154 százalékos növekedést találtak.
A kutatás szerint a keresések növekedése nem csapódott le a valós vizsgálatok növekedésében – a „nőgyógyász a közelben” keresések például nem nőttek – vagy azért, mert a találatok eltántorították a vizsgálatot kereső felhasználókat, vagy azért, mert a felhasználóknak eredetileg sem volt szükségük nőgyógyászati figyelemre.
A dolgozat azzal zárul, hogy felhívja a figyelmet a populáris kultúra és a közegészségügy összefüggéseire. Említik Katie Couric újságíró esetét, aki élőben streamelte a vastagbéltükrözését, ami ideiglenesen a vastagbéltükrözések 21 százalékos növekedéséhez vezetett.
Amikor Angelina Jolie színésznő cikket írt a mellrák elleni küzdelméről, az 64 százalékos kiugrást eredményezett a mellrákkal kapcsolatos genetikai teszteknél. Hogy ezeknek a jelenségeknek milyen eredménye volt az egyének egészsége szempontjából, nincsenek pontos adatok.