Kibertámadás érte a Microsoft felhőszervereit, minek okán több szolgáltatásuk is elérhetetlenné vált. A hibát azóta javították, az ügy azonban arra is rámutatott, hogy a vállalat védekezési mechanizmusa nemhogy segített, hanem tovább rontott a helyzeten.
Ahogy arról korábban az Index is beszámolt, néhány héttel ezelőtt világszerte bankok, repterek, kórházak, biztosítók, vasúti rendszerek, de még futballklubok informatikai rendszerei is leálltak és teljesen használhatatlanná váltak, vagyis beállt a kék halál, miután a CrodStrike kiberbiztonsági cég egyik frissítése feltelepült a Windowst futtató számítógépekre.
A probléma azóta helyre állt, és bár azt gondolnánk, hogy a CrowdStrike és a Microsoft is tanult az esetből, ez egyáltalán nem így történt – szerdán ugyanis kibertámadás érte a Microsoft szervereit, minek okán több szolgáltatásuk is elérhetetlenné vált.
Az óriásvállalat szolgáltatásainak állapotáról szóló weboldalán közzétett figyelmeztetés szerint a kiesés a Microsoft Azure-t – a számos szolgáltatás mögött álló felhőalapú számítástechnikai platformot – és a Microsoft 365-öt érintette, amely olyan rendszereket foglal magában, mint a Microsoft Office és az Outlook.
A kiesés azóta megszűnt, a Microsoft Azure weboldalán pedig egy közlemény is megjelent, amelyben részletezték a történteket, miután elismerték, hogy ők is hibáztak.
Bár a kezdeti kiváltó esemény egy DDoS-támadás volt, az első vizsgálatok arra utalnak, hogy a védekezésünk implementálásában elkövetett hiba okozta a legnagyobb bajt. Az inkább felerősítette a támadás hatását, mintsem enyhítette azt
– fogalmazott a Microsoft még a támadás idején.
(Borítókép: Jonathan Raa / NurPhoto via Getty Images)