Komoly pénzbüntetést kaphat, aki ilyen manipulációval próbálkozik. A titkos csapás, hogy tiltott lesz a hamis népszerűség, vagyis a közösségimédia-aktivitás árusítása is.
Az Egyesült Államok szövetségi kereskedelmi felügyelete (FTC) szerdán megtiltotta a vásárlói értékelések marketingcélú felhasználását. A 60 nap múlva életbe lépő szabályok értelmében tilos lesz megtévesztő, mesterséges intelligenciákkal generált értékelések közzététele, a negatív vélemények cenzúrája vagy harmadik féltől pozitív értékelések megvásárlása.
A szabálysértőkre esetenként 50 175 dollár büntetés szabható ki, bár a bíróság megállapíthat alacsonyabb összeget is.
Az online értékelések problémája még 2022 novemberében vetődött fel, és a hivatal tavaly nyár óta dolgozott az új szabályokon. Ezek értelmében:
Az online kereskedelmi oldalak nyüzsögnek a hamis értékelésektől. Az Amazon internetes áruház csak 2020-ban 200 millió ilyen értékelést távolított el. A szövegeket generáló mesterséges intelligenciák megjelenése azóta jelentősen megkönnyítette az értékelésekkel manipulálók életét, valamint rontotta a vásárlói tájékozódás hatásfokát.