Eltüntetheti azt a visszaszámlálót a YouTube, mely azt jelzi, bizonyos reklámok mikortól válnak átugorhatóvá. Az új verzióval a videónéző platform azt szeretné elérni, hogy a felhasználók jobban elmerüljenek a reklámokban, emellett azonban az átugrás lehetőségét is meghagyják – csupán nem lesz annyira egyértelmű, hogy erre mikortól lesz lehetőség, mint korábban.
A legnagyobb videónéző platform már többször is kihúzta a gyufát a felhasználóknál, elsősorban a reklámokkal szokták az őrületbe kergetni a YouTube-ot nézőket – pontosabban azzal, hogy azokból egyre többet jelenítenek meg a videók előtt és közben is.
A Google alá tartozó vállalat a napokban ráadásul egy új funkciót is tesztelni kezdett, amivel nem javítanák, hanem éppen tovább rombolnák a felhasználói élményt. Mint ismeretes, a videók elején lévő reklámok öt másodpercig átugorhatatlanok, ezek után jelenik meg csak a „skip” vagy „átugrás” gomb – ennek érkezését egy visszaszámláló jelzi.
Ez a visszaszámláló azonban hamarosan eltűnik a videók jobb alsó sarkából,
tehát ezentúl az nem fogja jelezni a felhasználó számára, hogy pontosan mikortól is válik egy reklám átugorhatóvá. Fontos megjegyezni, hogy a reklámok átugrásának lehetőségét a YouTube nem veszi el, a jövőben azonban kevésbé lesz egyértelmű, hogy erre mikortól lesz lehetősége a felhasználónak – jegyzi meg az Android Police.
A lap cikkére reagált a YouTube vezetősége is, akik nyilatkozatukban hangsúlyozták, hogy nem veszik el a felhasználóktól a videók átugrásának lehetőségét. A visszaszámlálót annak érdekében tüntették el, hogy a videónézők jobban elmerülhessenek a megjelenített reklámokban, és ne azt várják, hogy mikor tudják azt átugrani. Emellett azonban tervben van egy haladási sáv bevezetése is, ami a képernyő alján jelezné, mennyi idő van hátra az adott reklámból.
A „fejlesztés” egyelőre csak tesztüzemmel lett aktiválva véletlenszerű felhasználóknál, a jövőben azonban széleskörűen is alkalmazhatja azt a YouTube.