A klasszikus rádiós műfaj online változatát ma már széles tömegek fogyasztják. Az viszont nem biztos, hogy erre a YouTube a legalkalmasabb.
A YouTube videómegosztó szolgáltatás közleménye szerint havonta egymilliárd felhasználó fogyaszt podcastokat a platformon. A YouTube ráadásul több eszközön elérhető, televíziókon például 400 millió óra beszélgetős műsort fogyasztanak havonta.
Az egymilliárd felhasználós mérföldkőről megemlékező vállalati blogbejegyzésben kiemelték, hogy a podcastok jelentik ma a kultúra fő hajtóerejét, és az ilyen műsorok készítői és műsorvezetői maguk is sztárnak számítanak.
Mivel a YouTube ezen a téren a konkurens Spotify és az Apple platformjait is nagy arányban legyőzte, érdemes megjegyezni, hogy videómegosztó lévén messze nem optimális podcastkészítés és -fogyasztás céljaira.
A készítők életét értelemszerűen nehezíti a videókészítés és feltöltés, amihez ma már nem elegendő bekapcsolni egy webkamerát. A megemelkedő költségek mellett a bevételek is máshogy alakulnak, a reklámozásra ugyanis rátelepszik a YouTube saját reklámrendszere. Ez egyébként a közönség élményét is rombolja, akik RSS funkció nélkül kezdetleges módon követhetik a kedvenc műsoraikat. A hallgatók ráadásul sokszor csak statikus képet látnak, miközben adott esetben folyamatosan aktív képernyővel lemerítik mobiljukat, hacsak nem fizettek elő a YouTube prémiumszolgáltatására.