Akár 45 ezer forintot is elkérnek egyetlen áthajtásért Európa legdrágább útszakaszain. Hogy melyek ezek, kiderül a Totalcar Híradóból, csakúgy, mint az, hogyan él tovább a Nissan Micra, mit tervez erre az évre a Tesla, és hogy mire képes egy nagy motor egy picike kaszniban.
Noha arányaiban elég nagyot drágultak a hazai autópálya-matricák, szerencsére a legdrágább útszakaszok toplistájára így sem kerül fel egyetlen magyar aszfaltcsík sem. A Moneybarn összeszedte, hol kell a legtöbbet fizetni az áthajtásért – főleg hidak és alagutak kerültek a gyűjtésbe:
Megtalálod az áhított használt autót, és úgy érzed, ez lesz a tökéletes. Olcsóbb az átlagnál, de full-full-full extrás, és kilométer is alig van benne. Az élet nem ilyen meseszerű, az autókereskedő pedig nem hülye:
Rideg lehet 417-tel repeszteni a német autópályán, ráadásul ugye legálisan, hiszen nincs korlátozás. De jól van ez így? Az e heti Zanzában szó lesz még a katalizátorokat lopó családról, a Lamborghini terveiről, meg azt is elmondjuk, miért nem tudunk lelkesedni a BMW M5-ért:
Egykor a Nissan slágermodellje volt a Micra, de az utóbbi időben már nem fogyott igazán jól. Tervezik is a megújítást, méghozzá szakítva a hagyományos hajtásokkal, ebből is elektromos lesz:
Nemhogy kisebb és olcsóbb modellt, hanem egyenesen semmilyen újdonságot nem kapunk idén a Teslától. Erről a vállalat vezére, Elon Musk beszélt, hozzátéve: minden energiájuk a meglévő típusok iránti igények kielégítésére megy el:
Ha félre tudod tenni a sztereotípiákat, nagyon jót autózhatsz a Renault Clio RS-sel. A recept nem bonyolult: kis autó, nagy motor. De mekkora élmény!
(Borítókép/címlapkép: Johan Nilsson / MTI / EPA / TT Hírügynökség – A Koppenhágát a svédországi Malmővel összekötő Oresund híd Malmőben 2020. december 21-én)