Index Vakbarát Hírportál

Vezettük az új hibrid Vitarát, rácsodálkoztunk a 15 milliós Lada Nivára, de mi a baj a takarékos motorokkal?

2022. február 4., péntek 05:31

Vajon megér 15 milliót egy Niva? Vagy bármilyen Lada? Esetleg az összes együtt? A Totalcar Híradóban nemcsak ezt a kérdést feszegetjük, hanem az új hibrid Suzuki Vitarát is megmutatjuk, és kiderül, mi a baj a takarékos motorokkal.

Amióta a belső égésű motort feltalálták, a mérnökök azóta dolgoznak a fogyasztás csökkentésén. Több recept is született a gazdaságos megoldásra, a forradalom mégsem jött el. Cikkünkben ennek okait fejtegetjük:

Vezettük az új hibridhajtású Suzuki Vitarát. Ha érdekel, milyen a hibrid, ha kényszerből gyártják, vagy csak simán kíváncsi vagy, mit tud a legfrissebb magyar Suzuki, ezt a tesztet neked írtuk:

Érdekes kutatás eredményeit közölte a Magyar Autóklub. A Fékezd Magad Alapítványon keresztül kérték ki a közlekedők véleményét, és kiderült, hogy a büntetőfékezés például nagyon szúrja a magyarok szemét. A többi toplistás kihágásért kattints ide:

Az e heti Zanzában fejtegettük, mivel járhat a benzines és dízelautók kitiltása Bécsből, valamint az elmúlt napok legfontosabb autóipari újdonságait is számba vettük.

Az elmúlt években a csillagokig lőtt ki a régi keleti blokkos autók ára. Ezek között is kitüntetett helyet foglalnak el a Ladák, miközben új modelljeik nem éppen a felső kategóriát képviselik. A Zubr nevű német cég mégis elkészítette a méregdrága Nivát:

Parasztvekni méretű villanymotort készített az innovációk terén amúgy sem szégyenlős Koenigsegg. Az aprócska egység mindössze 28 kilogrammot nyom, mégis kiprésel magából 335 lóerőt:

Végül egy igazi csoda: két hongkongi férfi második születésnapját ünnepelhette nemrég, ugyanis egy Lotus Exige-dzsel úgy nekirongyoltak egy villanyoszlopnak, hogy az autó rommá tört, ők viszont karcolásokkal megúszták:

(Borítókép: Totalcar)

Rovatok