Itt a Cupra első villanyautója, a Born, amit le is teszteltünk, miközben egyre kevesebb gyártó kínál V12-es motort manapság. Helyzet van az egyre ürülő magyar benzinkutakon, miközben a háborúzó oroszok autóiparára Kína teheti rá a kezét. Levezetésnek pedig egy kötetlen beszélgetés. Ez lesz ma a Totalcar Híradó.
Az egykoron sportos Seatokat jelölő Cupra név ma már egy márkát jelöl. Most megszületett az első villanyautójuk, a Cupra Born, amely tulajdonképpen egy átfazonírozott, erősebben fűszerezett Volkswagen ID3. A kisebb akkucsomagos, olcsóbb –de nem olcsó – modellt próbáltuk.
Vége annak az időszaknak, amikor minden nagyobb gyártó kínált V12-es benzinmotort a felső kategóriás autóiban. Sőt, ma tulajdonképpen egy szinte már kihalt kategória a sokhengeres, nagy köbcentis benzinmotor.
Mennyiségi korlátozás és hatósági árstop van érvényben, a tankolás körüli hisztéria közben egyre csak nő. Ebben a bizonytalan helyzetben adja magát a kérdés: nem lenne egyszerűbb egy villanyautóval?
Oroszországot a háború miatt rengeteg szankció sújtja, ami kihívások elé állítja az ország autóiparát. A medve nehéz helyzetben kerülhet, a panda pedig ezt ki is használná: Kínáé lehet Oroszország autópiaca.
És ha a végére meghallgatnál egy baráti beszélgetést a Totalcar oszlopos tagja, Karotta és kedvenc autókereskedőnk, Becsületesnepper, azaz Kroneraff István között, akkor érdemes meghallgatnod a legfrissebb Égéstér-epizódot is.