A régi, rendszerváltozás előtti időkből jól ismert autómárkák közül egyértelműen a Škoda jutott a legmagasabbra, de talán túl magasra is. A Totalcar Híradóból kiderül, hogyan értjük ezt: megmutatjuk a csúcsmodelljüket, és szólunk arról is, miként pozicionálhatják át a márkát a Volkswagen-csoporton belül. Ha pedig már a Daciát említettük, lesz az is.
Az utcaképet évtizedekkel ezelőtt még meghatározó szociautók közül a Trabant és a Wartburg ma már nem létezik, a Lada finoman szólva sem számít tényezőnek Oroszországon kívül, a Dacia ellenben nem panaszkodhat, a Škoda pedig egyértelműen a legtöbbre vitte ezek közül a Volkswagen-csoport részeként. Most pedig itt az új csúcsmodelljük, az elektromos, kupétetős SUV, amivel egyenesen rárontanak a nagy német riválisokra:
Talán túl jól is megy a Škodának, legalábbis érkeznek olyan hírek, hogy a VW-konszernen belül kedvezőtlenebb helyet kapna a cseh márka. Annyi mindenesetre biztos, hogy hamarosan átpozicionálják, kérdés, milyen irányba:
Ha már a Daciát megemlítettük, folytassuk is velük. Amióta a Renault ölelő karjai között feltámadtak, szépen haladnak előre. Az olcsóságnak köszönhetően több modelljük slágerré vált idehaza is. A Fotelnepperben most egy Dusterről lehet megtippelni, vajon mennyire problémás használtan:
Újabb razzia indult a hazai utakon. A rendőrség ezúttal a biztonsági öv és más passzív biztonsági eszközök használatára koncentrál. Persze nemcsak ezért kellene becsatolni, de bírság is járhat a mulasztásért:
Benzint éget, és villanyt prédikál – ezt eddig simán rá lehetett fogni Karottára, még akkor is, ha tudjuk, már sok-sok évvel ezelőtt hitet tett az elektromos autók mellett. Most a szavakat tettek követték:
(Borítókép: Horváth Máté / Totalcar)