Index Vakbarát Hírportál

Ez tette naggyá a Ferrarit

2022. április 18., hétfő 06:27

Ha van olyan autómárka, amelyet a Földön valószínűleg mindenki ismer, az kétségkívül a Ferrari. A Totalcar Híradóban arra a kérdésre keressük a választ, miként lett ekkora legenda az apró vállalkozásból, összehasonlítunk két kisautót, amelyek közös gyökerekkel rendelkeznek, és megnézzük, miért lett irtózatosan nagy bukás a jövő kamionja.

Aprócska vállalkozásként indult, versenyautók építésével foglalkozott, ma pedig az egyik legjobban csengő név az autóipar teljes térképén. A Ferrariról van szó, cikkünkben pedig azokat a műszaki megoldásokat vesszük sorra, amelyek megalapozták a legendát:

Milyen különbségek lehetnek két kisautó között, ha azok szegről-végről testvérek, műszaki alapjaik lényegében teljesen megegyeznek? Kiderül a Peugeot 208 és az Opel Corsa összehasonlító tesztjéből:

Szomorúbb témára váltunk: Budapesten ugyanis kiégett egy újabb BMW. De ezúttal nem dízelmotoros példányról van szó, hanem egy 330e plug-in hibrid kapott lángra, méghozzá töltés közben, egy szupermarket parkolójában:

Mondunk azért örömhírt is. Zöld utat kapott a kézi váltós Toyota Supra, tehát aki eddig húzta volna a száját, hogy csak automatával lehet kapni a kiváló sportautót, most végre felhőtlenül vigadhat:

Fura szerzet volt a Steinwinter Supercargo 2040-es prototípusa, hiszen milyen már az a kamion, amiben a sofőr nem föntről kémleli az utat, hanem olyan alacsonyan ül, mint egy sportkocsiban. Nemcsak ez volt a jármű különlegessége, végül azonban megbukott az egész, ahogy volt:

(Borítókép: Csikós Zsolt/Totalcar)

Rovatok