Körbeautóztuk az országot a határ mentén egy elektromos Hyundai Ioniq 5-tel, a Totalcar Híradóból kiderülnek a tapasztalatok. Elsiratjuk a Renault Scénicet, felháborodunk a Formula-1 változásain, és egy sejtelmes új AMG-t is megnézünk.
Az elektromos autózást nagyrészt a hatótávval kapcsolatos aggályok, a töltőhálózat hiányosságai miatti aggodalom és hasonló kérdőjelek veszik körül. Mi most megkerültük az országot a Hyundai Ioniq 5-tel, és egyáltalán nem volt rossz. Igaz, ez azért messze nem a legolcsóbb és leggyengébb képviselője a műfajnak:
A töltőhálózatot emlegette valaki? Rossz hír, hogy bár az infrastruktúra bővül, a legnagyobb, 1500 töltőpontból álló hazai hálózat viszont drágult. A Mobilitiken többet fizetünk a kilowattórákért, mint eddig:
Felháborodtunk egy kicsit a változásokon, mert az oké, hogy a Formula-1 világméretű üzlet, és főként a pénz mozgatja, de vajon ki kell dobni az ablakon a hagyományokat?
Nagy teljesítményű elektromos autó körvonalát mutatta meg a Mercedes formatervezési részlegének vezetője. A Vision AMG-ről hamarosan kiderül, miféle szerzet pontosan, legalábbis májusra még ígérnek információkat:
A hobbiterepjárók talpa alatt szépen lassan elsorvad az egyterű kategória. Mi sem mutatja ezt jobban, mint a tény, hogy a Renault elkaszálja az egykor igen sikeres Scénicet, noha egyelőre a hétüléses Grand Scénic megmarad:
(Borítókép: Horváth Máté/Totalcar)